diners
Hola, ja des de fa un temps tinc parella i aquesta te menys diners que jo (no sap quants en tinc però jo se quants en té) i bueno, jo de sempre he estalviat molt i he treballat (ara no) i ella també treballa però sempre va amb l'aigua pel coll, no estalvia gaire i em fa cosa que en un futur em demani diners o algo, estigui només per l'interès o jo perdre'ls per qualsevol cosa ja que costen de guanyar.
Algun cop per x motiu de diners tipo que li torni alguna cosa que li vaig pagar o no vulgui comprar alguna cosa, o també per dirli de forma brusca si era ella qui va pagar una cosa d'amazon amb la meva targeta sense voler (la tenia guardada d'un dia que la vaig utilitzar a la seva app del movil, i ja em va tornar els diners per sort, encara q nose com dirli que la borri) doncs m'ha dit que soc una 'rata' o 'tacanya' i em sent malament, i no sé si ho diu amb maldat però aquest últim mes m'ho ha dit un par de cops quan de normal no ho deia i li vaig dir que em sent malament que digui això i no sé si es normal que em digui això però de veritat sempre m'ha fet por que algú estigui pels meus diners, encara que de moment bé perquè sempre una de les dos paga sopar i l'altra el dinar etc i coses així, només ens ho dividim alguns cops ni ho mirem en lupa, i a mes jo com a prova de que no soc 'rata' ja li he dit que durant mesos em gasto com mes de 80€ en bitllets expressament per anar a veure-la on viu (a sobre sempre la visitava jo) i si venia a veure'm casi sempre li pagava jo el bitllet, i no ho valora o que? A una amiga li va passar algo semblant i ho van deixar, ell deia que anaven malament de diners i mai podia visitar-lo, però si que tenien diners per altres coses com anar a veure partits o anar de viatge i al final entre la distància i lo poc valorada que es sentia ho van deixar.
Espero que després de haver-li dit que em sent malament doncs reflexioni, sé que es un estereotip però tothom que conec d'aquí inclús a mi mateixa no ens agrada tirar els diners i som estalviadors, però ella no ho veu així i em fot perquè tinc la sensació de que pensa que per jo tenir diners ja hagi de tirar-los.
Que podria fer en cas de que m'ho torni a dir? És preocupant o no hi ha per tant?
Gràcies!!
Laura Centellas

Hola!
El tema econòmic és un tema que cal parlar. Potser és poc romàntic, però és una manera d'evitar aquestes sensacions i també un joc de poder (generalment qui té més diners, té una posició de poder dins la parella).
Per tant, us haureu d'asseure i parlar sobre el tema. Parlar sobre el valor dels diners i la quantitat que voleu invertir en la vostra relació. No hi ha una formula perfecte per totes les parelles, cal que cada parella busqui el seu propi equilibri entre rebre i donar.
Algunes propostes de distribució:
- Tenir un pot comú on hi poseu els mateixos diners cadascuna i totes les despeses de la parella surtin d'allà.
- Decidir que una de les dues paga una mica més a canvi d'alguna altra inversió de temps. Per exemple, algú hi posa més diners, però l'altra més temps.
- Pagar una vegada cadascuna i alternar les visites.
- Invertir en la relació el mateix percentatge del sou de cadascuna. Per ex. si decidiu destinar-hi un 20% del sou, si una cobra 500€, posaria 100€/mes a la relació i si l'altra cobra 300€, hi posaria 60€ (
Busqueu la vostra solució si voleu estar juntes. El tema econòmic és un tema que s'ha de poder aclarir per tal que la relació no se'n ressenti ;)
Ah! una cosa important: tu no pots canviar la seva manera de gastar el seu temps (els seus diners).
Una abraçada!
La Laura Centellas