depressió i desig
Bones, em sento molt malament perquè el meu novio pren antidepressius (o algo per l'ansietat, no recordo el nom) i això l'està afectant molt al seu desig sexual i m'ha dit q no es pot ni fer-se palles (no se li puja ni ejacula), ja no quedem gaire a casa seva o meva i per tant no ho sé. Estic bastant malament pq he llegit que quan se les deixi de prendre segurament tingui dificultats altre cop, i se que no es culpa d'ell pro em sento malament perquè nose fins quin punt li afecta tant. Jo puc estar sense sexe per sort, portem ja com 1 mes i mig sense fer-ho i nose quant durarà això. M'afecta bastant l'autoestima i a més he perdut molt pes aquests últims mesos i nose si també ha perdut l'atracció cap a mi. Ja des de que estem junts ell tenia molts problemes d'erecció i d'ejaculació (tardava molt) i no eren a causa de medicaments, no vull tornar a que passi això ja que feia uns mesos s'havia arreglat sol i ja podia corres i tal però es com si haguéssim tirat enrere altre cop i és frustrant pels dos.
Que puc fer per no rallar-me? Pot ser que li passi això per culpa dels medicaments? Sabeu si se li arreglarà o al deixar-los tornarà a estar igual? Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Alguns psicofàrmacs poden tenir afectacions en la resposta sexual de les persones, ja sigui amb la disminució del desig sexual, disfunció erèctil, ejaculació retardada...
Segurament aquestes dificultats us estan afectant a tots dos, i com a parella, és important que en pugueu parlar, amb tranquil·litat, sense culpabilitzar-vos, sinó focalitzant-vos en les possibles solucions per fer front a la situació que esteu vivint. Fer equip amb la parella, potenciarà la vostra autoestima, i permetrà que estigueu millor tot i les dificultats sexuals.
Una opció per treballar tot això si parlar-ne entre vosaltres no trobeu la manera d'estar millor, seria iniciar un procés de teràpia amb algun psicòleg/a especialitzat en sexologia clínica perquè pugui donar-vos un cop de mà.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas