glutis
Holaa, des del principi confinament m'he posat a fer exercici regularment (de pilates; sentadilles, abdominals, etc 20 min al dia, i també caminava 20-30 min al dia i ara camino lo que faig de trajecte a la uni) i he baixat uns 3 kgs (no estava grassa però volia tonificar) i se'm nota bastant, sobretot al tors les costelles (Sempre he sigut bastant seca de cintura en amunt) i de cintura en avall tenia la grassa concentrada (tinc cos forma de pera); he baixat de cul, cintura i cadera però jo volia baixar especialment cames (cosa que he baixat poc, s'han endurit bastant però no he perdut suficient).
Ara m'agradaria tornar a pujar cul perquè es nota molt que n'he perdut i no sé que hauria de fer per tornar a pujar. No vull deixar de fer els exercicis perquè sinó perdria la costum i perdria tot lo que he aconseguit aquest temps, a més de que tornaria a pujar cames i tindria més cel·lulitis.
- Que em recomanaríeu menjar per a aconseguir múscul al cul i fer-lo més gran? (carn, llegums...?)
- I si faig exercicis per pujar el cul, és més recomanable utilitzar peses de braç i/o cames (tipo d'1kg) en els exercicis o millor fer-los sense peses? (és que no sé de quina forma es aconsegueix mes múscul en comptes de reduir cul, si amb peses o sense. Fins ara ho he fet sense peses però en tinc)
Gràcies
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Comentes que aquests últims mesos estàs agafant l’hàbit de fer més esport i caminar més. I, ens demanes consell sobre alimentació i exercicis físics per poder augmentar cul i baixar cames.
Em sap greu, però jo sóc psicòloga, i no et puc recomanar una dieta específica o uns exercicis concrets, no sóc la persona indicada. El que pots fer és ficar-te en mans d’entrenadors que et puguin dissenyar una rutina adaptada a les teves necessitats per poder seguir una pràctica esportiva més saludable. Ells podran resoldre aquests dubtes que em preguntes respecte si utilitzar peses, quin tipus i quins exercicis. Pensa que cada persona és un món, i els exercicis que els funcionen a uns a els altres potser no els i van bé. I, el mateix passa amb l’alimentació. El millor que pots fer és posar-te en mans de nutricionistes o dietistes.
El que si que et diré és que tinguis en compte que per molt esport o canvis que realitzem en la nostra alimentació, hi ha factors que no podem controlar ni canviar. La meva genètica és la que és. Per això és important que tinguis clar perquè ho fas, per a qui, i si els teus objectius son realistes. Cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. De fet, en la teva consulta tu mateixa m’expliques que has baixat de cul, però de cames només has enfortit. No podem escollir quina part del nostre cos s’aprimarà i quines es quedaran igual.
Espero haver-te ajudat,
Fins la pròxima!!!
La Laura Centellas