Problema amb el menjar
Hola! Volia fer una consulta ja que pateixo de ansietat i crec que això m’afecta al menjar: de vengades tinc una gana excesiva i d’altres no tasto una mossegada en todo el dia. A més a més, això repercuteix en com em vesteixo, normalment quan menjo poc vaig amb roba ajustada i quan tinc complexes (bastant sovint) vaig amb roba ampla. Volia saber per què és. Gràcies!
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Comentes que pateixes ansietat i que això afecta a la teva alimentació, i de rebot també afecta a la manera en com et veus i com et vesteixes. I, ens demanes que és.
Jo no puc dir-te que és, perquè tinc poca informació i no sóc la persona adequada. Per això, t’aconsello que ja que has estat valenta d’explicar-nos-ho a nosaltres, i que pel que dius sembla que et preocupa, vagis a un psicòleg que et pugui donar una resposta. A més, també et podrà donar eines per gestionar l’ansietat.
El nostre organisme requereix d’una sèrie de nutrients i, si li donem una quantitat inferior d’aliments, apareix la gana que ens avisa que hem de menjar més per cobrir les nostres necessitats. Les nostres emocions poden afectar a la nostra manera de percebre si tenim gana o no. Hi ha persones que quan estan nervioses mengen més, i d’altres se’ls treu la gana. És producte d’un problema emocional, que pot ser causat per múltiples causes com avorriment, estrès, un problema familiar, entre d’altres. És important que encara que no tinguis gana, intentis fer ingestes de petites quantitats de menjar, o líquids.
De totes maneres et deixo 4 pautes que et poden ajudar a gestionar l’ansietat:
- Fes activitats que t’ajudin a distreure.
- Intenta plantejar-te objectius realistes.
- Avança pas a pas, redueix el ritme.
- Expressar com et sents ajuda a reduir la intensitat de les emocions desagradables.
Espero haver-te ajudat,
Fins la pròxima!!!
La Laura Centellas