Problemes amb el meu cos
Hola! Porto un temps anant al psicòleg, no tinc cap queixa ni res però em fa por parlar d’això.
Tinc problemes amb la meva autoestima i sobretot amb el meu cos, m’agradaria estar molt més prima, però no vull caure en cap trastorn.
No sé si ho estic fent bé, en cap moment he deixat de menjar del tot, però a l’hora del pati mai en menjo l’entrepà per por a engraixar-me i he reduït la quantitat de menjar.
Això pot perjudicar a la meva salut? Poden ser sintomes d’algun trastorn alimentari?
Laura Centellas

Bon diaaa!
Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens comentes que no et sents a gust amb el teu cos, i que has reduït la quantitat de menjar. Amb tot plegat, estàs preocupada perquè tens por que poc a poc puguis caure en algun trastorn. I, ens demanes si el que et passa pot ser un indicador d’algun trastorn i si pot ser greu per la teva salut.
Dius que fa un temps que no menges l’entrepà de l’esmorzar a l’escola perquè no vols engreixar-te i que has començat a menjar menys. És important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...), ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable. Perquè cada cos és únic i funciona diferent. Sinó el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa. L’important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana.
En aquest cas, jo no sóc la persona adequada per respondre’t si pot ser simptomatologia pròpia d’un trastorn. Però, veig que et preocupa i que pot ser que estigui començant a afectar al teu dia a dia. T’animo a que siguis igual de valenta com has demostrat amb aquesta consulta i que ho expliquis al psicòleg al que portes un temps anant. Entenc que et faci por o vergonya, però els psicòlegs estem aquí per ajudar. I, no ho podem fer si no tenim tota la informació. Per a que funcioni, necessitem que la persona que acudeix a nosaltres ens ajudi i sigui el més sincer que pugui. És una feina d’equip. De fet, t’aconsello que li diguis que t’has posat en contacte amb nosaltres, inclòs que li expressis les teves pors. De fet, si et veus incapaç, potser enlloc de dir-li amb paraules, pots ensenyar-li la nostra conversa. O, enviar-li un mail. Hi ha moltes maneres de comunicar-li.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas