El meu cos
Sempre he tingut complexe de les meves cames i del fet de tenir panxa, sempre m’he comparat amb altres nenes i tambe amb influencers i probablement fa com 6 anys que estic a “dieta”, tot i que ara ja ho he adaptat a tenir una vida saludable. El fet es que fa poc va ser el meu aniversari i em vaig trobar que el fet de menjarme un troç de pastis, al seguent moment no em parava de sentir culpable i pensar que no ho hauria d’haver fet.
No crec que sigui sa, pero no ho puc evitar perque tampoc em sento a gust amb el meu cos
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que no et sents a gusta amb el teu cos, que sempre has tingut complex de cames i panxa i t’has comparat amb altres nenes, i que degut al dia del teu aniversari t’has començat a preocupar perquè creus que aquesta preocupació per el menjar pot ser que no sigui sana.
Se que és inevitable que et comparis amb els teus companys/es, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t’agradaria seguir millorant.
També, pensa que les nostres emocions afecten a la nostra manera de veure’ns, quan estem tristos, enfadats, frustrats, cansats... aquelles parts del nostre aspecte que no ens agraden s’accentuen. T’has parat a pensar com et sents? Intentar posar paraules al que penses?
No et puc dir si aquesta preocupació per el que menges és sana o no, però el que si noto amb la teva consulta és que et preocupa. Així, que et recomano que vagis a veure un psicòleg amb el que et sentis còmode i li expliquis, ell podrà ajudar-te a entendre com et sents i et podrà donar eines per gestionar-ho de la millor manera. De totes maneres,  ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas