AUTOESTIMA BAIXA
Tothom em diu que estic molt equilibrada amb el meu cos i que no cal que m’aprimi, que així estic bé. Muns pares em diuen que no faci dietes ni res d’això, el problema esque jo em vec amb bastant de pes. No tinc el ventre pla tinc uns quants “ michelins” i no em sento a gust amb el meu cos, he provat de no menjar tan i fer encara més esport però nose q fer més perquè em veig igual. Em podrieu aconsellar algo? Moltes gracieess
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Comentes que no et sents a gust amb el teu cos encara que les persones del teu entorn et diguin que estàs molt bé. I, que has fet canvis en la teva dieta i esport però per a tu no és suficient. I, ens demanes que més pots fer.
En primer lloc, et recomano que si vols fer canvis en la teva dieta et posis en mans d’un dietista o nutricionista, ja que a vegades fem canvis en la nostra dieta seguint els consells del que sentim a la TV, a les xarxes o inclòs d’amigues i familiars. I, moltes vegades aquests consells no tenen una base sòlida, o son coses que a l’altre persona li han funcionat però potser a tu no. El mateix passa amb l’esport, és important que un entrenador dissenyi un entrenament específic per a tu, perquè hi ha moltes maneres de fer sentadilles per exemple, i segur que una d’elles s’adapta millor a les teves necessitats que una altre. De totes maneres, pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar.
Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas