No estimar-se
Des de que tinc 8 anys que em sento lletja, al principi pensava que era perquè tenia les dues dents de davant separades i sobresortides, però fa quasi 2 anys que em van treure els bràquets i ja he vist que no. Em veig lletja i gorda sempre. No estic gorda i ho sé, medeixo 1'70 i peso 55 kg. Però jo me'n sento, no crec que acabi tenint cap problema alimentici perquè m'encanta menjar. Però he arribat al punt de plorar setmana si setmana també cada dia fins que els ulls se m'inflaven de tant de plorar. La meva mare se n'ha adonat més d'un cop que els tenia inflats i em deia que si plorava, però no ll preocupar i li dic que és per l'alergia. Ja sé que sembla molt materialista i tot perquè hi ha milions de problemes més importants, però jo cada cop estic més cansada de suportar aquesta tristor. Ningú sap que ploro tant, però si que tinc molts amics i amigues que saben que tinc problema d'autoestima. No sé què més fer per estimar-me una mica més. Em podrieu donar algun consell o ajudar-me, si us plau? Moltes gràcies!💖
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Comentes que no et sents a gust amb el teu cos, i que et sents molt trista i estàs esgotada de sentir-te així. I, ens demanes algun consell.
Comentes que no li vols explicar a la teva mare per no preocupar-la. La decisió és teva. A vegades, no expliquem com ens sentim o el que ens està passant a les persones que estimem per no preocupar-los i fer-los mal i acaba fent l’efecte contrari. Comentes que la teva mare t’ha preguntat si et passa alguna cosa, així que ja està preocupada per tu. I, segurament pateix perquè no sap què et passa i per tant no sap com ajudar-te.
D’altra banda, et recomano que vagis a un psicòleg, encara que sigui per parlar. A vegades pensem que només podem anar al psicòleg si tenim un gran problema. Però, un psicòleg no deixa de ser una persona externa, una persona que no està implicada en la nostra vida i amb la que podem parlar. El sol fet d’explicar-li a algú com et sents ja fa que et treguis un pes de sobre i et sentis millor. A més, ell és la persona que pot ajudar-te a entendre perquè et sents trista i no pots parar de plorar. I, és que et pot ajudar a treballar la teva autoestima.
Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos.
Una forta abraçada!!
La Laura Centellas