Imatge
Hola!
El que passa es que jo no em veig grassa però no estic bé amb el meu cos, m'agradaria està més prima, però no vull que això em fagi arrivar a un punt d'anorexia i me obsesionat, bastants cops que em miro al mirall acavo plorant perquè no m'agrada com estic, menjo sa i faig exercici però no aconsegueixo que es noti en el meu cos i crec que sobretot tinc una obsesio amb les meves cuixes.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Comentes que no et sents a gust amb el teu cos i que això fa que t’obsessionis i et fa por que puguis acabar tenint un problema.
En primer lloc, et recomano que si vols fer canvis en la teva dieta et posis en mans d’un dietista o nutricionista, ja que a vegades fem canvis en la nostra dieta seguint els consells del que sentim a la TV, a les xarxes o inclòs d’amigues i familiars. I, moltes vegades aquests consells no tenen una base sòlida, o son coses que a l’altre persona li han funcionat però potser a tu no. El mateix passa amb l’esport, és important que un entrenador dissenyi un entrenament específic per a tu, perquè hi ha moltes maneres de fer sentadilles per exemple, i segur que una d’elles s’adapta millor a les teves necessitats que una altre. De totes maneres, pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. El nostre pes no el podem escollir, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar, com les cuixes.
D’altra banda, m’agradaria preguntar-te què creus que vols dir menjar sa? A vegades pensem que menjar sa consisteix en eliminar alguns aliments de la nostra dieta i menjar només fruita, verdura i coses a la planxa. I, no és així, menjar sa vol dir menjar variat i equilibrat. Això, implica menjar de tot en la mesura correcta. Perquè si comencem a eliminar coses el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas