Em detesto físicament
Hola bones!
Fa moltissims anys que no estic gens bé amb mi mateixa. Per fer-vos una idea, començaré pel que recordo que va ser l’inici. A primer d’ESO vaig començar a sentir que estava grassa i que no agradaria mai als nois ( algunes amigues havien començat a liar-se amb nois i tenia gelos ), aixi que vaig deicidir intentar amagar la meva panxeta amb faixes, tot d’amagat obviament. Al cap de poc vaig començar a buscar videos sobre com aprimar ràpidament, receptes màgiques, trucs, begudes, intens de deixar de menjar/ fer “ayuno intetmitente”... Una infinitat de coses que per una noia de 13 anys no eren normals. Tot això no parava i seguia intentant-ho cada cop més. No tinc força de voluntat, gens. M’ho proposo dia rere dia, fes esport, menja sa, deixa de golafrejar... No hi ha manera. Un plat de pasta o una pizza em poden. O la vaguesa a l’hora de fer esport. No se com aconseguir-ho, i crec seriosament que per la meva salut ho he de aconseguir. Podrieu ajudar-me?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Comentes que estàs preocupada perquè creus que els teus hàbits no son saludables i que això pot acabar afectant la teva salut. Dius que has intentat canviar els teus hàbits, però que et falta força de voluntat, i ens demanes ajuda.
Canviar hàbits és molt difícil, perquè són comportaments que tenim molt arrelats i que fem de forma automàtica. Sobretot si ho fem sols, és fàcil que un parell de dies ho aconseguim i desprès tornem a les nostres costums. Perquè per canviar els nostres hàbits necessitem dedicació, constància i tenir-ho al cap. A més, les nostres emocions també afecten a la gana.
Per això, et recomano que sobretot en un inici no ho facis sola. Et pot anar bé tenir una persona de suport al teu costat. Pots posar-te en mans d’un dietista o nutricionista, ja que a vegades fem canvis en la nostra dieta seguint els consells del que sentim a la TV, a les xarxes o inclòs d’amigues i familiars. I, moltes vegades aquests consells no tenen una base sòlida, o son coses que a l’altre persona li han funcionat però potser a tu no. El mateix passa amb l’esport, és important que un entrenador dissenyi un entrenament específic per a tu, perquè hi ha moltes maneres de fer sentadilles per exemple, i segur que una d’elles s’adapta millor a les teves necessitats que una altre. De totes maneres, pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. El nostre pes no el podem escollir, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canvia com les cuixes. D’altra banda, m’agradaria preguntar-te què creus que vols dir menjar sa? A vegades pensem que menjar sa consisteix en eliminar alguns aliments de la nostra dieta i menjar només fruita, verdura i coses a la planxa. I, no és així, menjar sa vol dir menjar variat i equilibrat. Això, implica menjar de tot en la mesura correcta. Perquè si comencem a eliminar coses el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa. A més, si pateixes per la teva salut, és important que vagis a un metge que pugui valorar com estàs.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas