tca
hola, tinc 15 anys i fa molt temps que em sento molt insegura amb el meu cos, no m’agrada gens. Fa com uns tres anys o aixi que vaig deixar de menjar “bolleria” no menjo res de tot això maai, i quan algu me’n ofereix sempre ho rebutjo, fins i tot en festes d’aniversari i coses aixi. Ho faig perquè si mu menjo em sento malament amb mi mateixa i noto que allò m’engreixa molt, ancara que només sigui un dia. Últimament menjo menys i estic molt obsessionada en aprimar-me i no engreixar-me gens. Em fa molta por caure en l’anorèxia. Fa temps que ho penso però ho veia impossible i pensava que ho tenia controlat però em sembla que aquesta obsessió que tinc cada vegada està anant a més, ancara que en sóc conscient i no vui que em passi res, em sembla que yo crec que ho tinc controlat però en realitat no i això es el que em fa por, anar a pitjor i liar-la de veritat.
A més a més, sóc MOOOOLT tímida, em fa vergonya tooot, i sóc molt insegura. Vui canviar i ho estic intentant però penso que es impossible i que mai ho aconseguiré.
Gràcies per escoltarme
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot, gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens
agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. Com bé dius, et forces a no menjar certes coses que t’agraden, i aquí estàs tenint una mala relació amb l’alimentació. La bona relació amb el menjar és aquella equilibrada, tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos! Un consell que et donem és que t’adrecis
a un professional, nutricionista o dietista, i et pugui dir quins són els aliments que necessites pel teu cos, perquè cada cos té unes necessitats o unes altres, i nosaltres no podem deixar de menjar certs aliments sense que estigui ben controlat per un professional. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Et deixo el número de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia per si vols parlar amb nosaltres més tranquil·lament: 934549109, et podrem escoltar i ajudar millor que per aquí!
Una abraçada.
La Laura Centellas