Amistad y vida social
Hola, soy la chica de 19 años de nuevo que por cierto me llamo Claudia, he notado durante bastantes años que he tenido problemas para relacionarme a pesar de que me gusta ser sociable y conversar con todo el mundo pero no sé por qué cuando llega la hora de afrontarlo, me retiro y me pongo vergonzosa y me escondo. Tengo problemas con las relaciones sociales desde pequeña y ya no puedo más, quiero superarlo de una vez por todas y tener una vida llena de amistades que merezcan la pena, que me llenen y me complementen y no amigos con los cuales siento que se ríen de mí y me hacen desconfiar de ellos. Por favor, necesito ayuda.
Laura Centellas

Hola Claudia,
Sovint idealitzem allò que no tenim pensant que, quan ho aconseguim, ens sentirem molt millor. Però no sempre és així.
Potser hauries d'intentar canviar el teu objectiu, ja que potser l'objectiu "tenir una vida plena d'amistats que valguin la pena, t'omplin i i et complementin" fa que estiguis més pendent de complir-lo que no de les relacions en sí.
És a dir, centra't en ampliar el teu cercle de coneguts, a interessar-te per altres persones i en intentar conèixer gent fora del teu entorn més proper. A partir d'aquí, pregunta'ls, demana'ls què pensen, què somnien, quins plans tenen... i valora amb quines persones et sents còmode i amb quines no. També està bé aprendre a valorar les amistats segons l'àmbit: és una bona amistat per sortir de festa, és una amistat amb qui tenir bones converses, és una persona amb qui m'ho passo bé.... No tothom pot complir totes les expectatives ;)
De moment proposa't ampliar el teu cercle. I, mica en mica, ja aniràs veient amb quines persones l'amistat pot arribar a ser més llarga i amb quines s'ha acabat el cicle.
Una abraçada!
La Laura Centellas