Amistat
Hola, durant el confinament jo vaig entablir relació amb un noi de la classe. Ens portaven bé i erem millors amics, quedàvem molt i confiava molt en ell. Quan van començar les classes aquest setembre la situació va canviar i em va començar a deixar de banda. Jo no sóc una persona que tingui gaires amics de veritat amb els que confiar i passar moltes estones junts. Aquest amic del qual t’he parlat ara, avui en dia representa que està enfadat amb mi, m’ha dit que jo en el passat vaig cometre errors amb ell i jo tota confosa vaig intentar explicar-li que tothom cometem errors, que podem començar des de zero sent bons amics com abans i deixar el rancor a part. Porta dos mesos sense parlar-me, ni tan sols em mira a la cara I això m’està afectant perquè sento que m’estic quedant sola. A l’hora del pati no sé amb qui anar, tothom té un grup i jo intento obrir-me però em sento incòmode, les hores de pati se’m fan eternes, m’agradaria desaparèixer, tancar-me al lavabo i no sortir fins que no s’acabés l’hora del pati. Veig que la nostra amistat no tornarà a ser com abans i poc a poc ho vaig acceptant. Però el meu problema ara és que al pati estic totalment sola i molta de la gent a la qual m’agradaria obrir-me són molt amics del meu ex millor amic i aquest els hi ha parlat sobre mi, explicant-li que jo sóc una mala persona i que si no volen patir val més que s’allunyin de mi. Què puc fer si al meu grup bombolla tothom té el Seu grup i jo em sento una total marginada? Què puc fer per no quedar-me sola? Gràcies🥰
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns.
Pel que expliques sembla que aquest amic no t'ha explicat del tot el motiu del seu enuig, però de moment no té ganes d'explicar-t'ho i ho hauràs de respectar.
Entenem la teva sensació d'aïllament en veure que els grups ja estan formats i no saber amb qui anar a l'hora del pati. Ara és moment d'obrir-te a altres persones de classe i intentar conèixer-les una mica més. Segur que hi ha persones amb qui t'hi has relacionat poc i potser poden ser interessants. Intenta fer algun treball amb alguna d'elles o aprofita que seuen a prop teu per interessar-te per elles.
En algun moment hauràs de fer el pas i demanar si els fa res que vagis amb elles al pati. Tot i la por i la vergonya del moment, veuràs com reaccionaran millor del que t'esperes ;)
No és fàcil "canviar de grup", però si t'hi fixes els gurps són més mòbils del que semblen i van canviant a mesura que canvien les persones que en formen part. Observa els teus companys i companyes i interessa't per aquelles persones que et poden aportar més.
Una abraçada!
La Laura Centellas