Diners tractament
Hola.
Tinc bastant clar que estic patint una anorexia des de fa molt temps, pero encara no he dit res a casa. Anem justos de diners i tinc entes que el tractament (terapies, hospital de dia, etc) es molt molt car, no mel podrien pagar. No se que fer... si ho dic començara un gran caos perq a casa es posen molt nerviosos quan parlem de diners i se que quan senterin del preu salteraran molt, tot i que sigui de salut. De moment ho vull seguir amagant pero crec que com aixo segueixi aixi macabaran pillant.
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que creus que pots estar patint anorèxia, però no ho vols dir als teus pares perquè els tractaments son molt cars i no ho poden assumir.
Entenc que el cost dels tractaments pugui preocupar-te, però el meu consell és que no t’avancis. Abans de pensar en el tractament és important tenir un diagnòstic per saber exactament que et passa i quina és la solució més adequada. El primer pas és que ho expliquis als teus pares i que demaneu hora al metge perquè et pugui derivar a un psicòleg expert.
A més, per rebre tractament hi ha dos camins, un és anar al metge de capçalera i rebre tractament en un Hospital Públic, aquest tractament és de la seguretat social. Així, que no s’ha de pagar. I, l’altre camí és buscar un centre de tractament privat, que en aquest cas el cost és elevat. Però, si estàs estudiant l’assegurança escolar cobreix una part del cost del tractament.
Entenc que et pugui fe por explicar-ho als teus pares, però pensa que poc a poc aniran notant que alguna cosa no va bé i encara es preocuparan més. Encara que dir-los el que et passa depèn de tu, no tens perquè fer-ho sola. Ja que ens has demanat ajuda, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas