Control?
No se si es normal, pero sento que estic patint un tca que puc mig controlar. Es a dir, se que fer grans restriccions, passar dies sense menjar res, provocarse el vomit... es un problema. Pero a la vegada, sento que soc capaç de no arribar al limit. Si he estat uns dies sense menjar i em començo a marejar o trobar malament, menjo una mica i sem passa, i aixi amb tot. Osigui sento que estic malalta pero que se “dominar” la malaltia per no arribar a un punt critic dingres o algo. Es possible?
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que creus que pots estar patint un tca, però que el tens controlat.
Comentes que ets conscient que les conductes que fas no son saludables, però que quan comences a marejar-te doncs menges una mica i se’t passa. I, això et fa pensar que tens el control. Però, és important que entenguis que quan et mareges és perquè ja estàs al límit. Quan més t’aprimes més dèbil et sents i més remoguda notes la panxa. És important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...). ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable. Perquè cada cos és únic i funciona diferent. Sinó el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa. Per aquest motiu, et mareges i tens la panxa remoguda. Quan deixem de menjar el nostre estómac es fa petit i ens pot fer pensar que no tenim gana, però amb aquestes reaccions el teu cos t’està dient que està al límit i necessita menjar. L’important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana.
Em fa la sensació que si ens has consultat és perquè comences a dubtar si de veritat ho tens tant controlat. Per aquí és difícil que puguem parlar-ne bé, així que t’animo a que ens truquis i així puguem resoldre els teus dubtes i inquietuds. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas