Em sento sola tot i que sé que no ho estic i no sé com gestionar-ho
Ja fa un temps que tinc un sentiment que s'apodera de mi. Em passa en els moments més dèbils ja sigui per una decepció amb una amistat, perquè tinc un mal dia... El que em passa es que m'entra un sentiment de soledat que no sé com gestionar. Em sento trista i sola i no se perquè em passa potser és que tinc dependència dels altres, per falta d'autoestima... El fet és que aquest sentiment s'ha vist agreujat últimament i m'afecta en el meu dia a dia així com en les meves relacions amb altres. El no saber perque em passa i com solucionar-ho és molt frustrant i, és per això, que m'adreço a vosaltres per si em poguéssiu donar algún consell. Moltes gràcies per endavant!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per escriure'ns. El sentiment de soledat i tristesa pot ser molt intens i fa que la nostra energia disminueixi totalment, que perdem vitalitat i que ens plantegem el sentit de la pròpia existència.
En aquest cas és important que facis conductes cap endins i cap enfora
Estones cap endins:
és un moment per plorar, per deixar anar el malestar, per estar a soles i per tenir petits moments de plaer (buscant sensacions agradables com anar a caminar, deixar-se tocar amb un raig de sol...). Si t'agrada, troba una estona per escriure o dibuixar el que sents... és una manera de deixar fluir les emocions.
Estones cap enfora:
és un moment per sortir de l'aïllament. Queda amb els teus amics, fes coses en família, intenta recuperar estones que abans et feien sentir bé. Busca algú amb qui puguis parlar i que t'escolti. Veuràs que hi ha persones amb les que pots confiar. Fes-ho.
I, sobretot, no tinguis pressa a "tornar a estar com abans". Quan ens posem aquesta pressió a sobre, és complicat centrar-nos en l'emoció real que estem sentim.
Una abraçada!
La Laura Centellas