Vida
Hola un vinc a dir que tinc un problema molt greu la meva vida es un fastic en general mira entre la vergonya, no puc veure un amic important desde fa dos anys i que no l'atreveixo a dirli la persona que m'agrada que em mola perque fem un treball junts tot el curs i no la vull fastidiar i ademes tampoc m'atreveixo ni a ferli una abraçada ni a parlarli ni a mirarli la cara ja no se que fer i tambe es per culpa de la vergonya fa mes de sis anys que la intento perdre pero no puc i ja no se que fer. La meva familia es discuteixen, tinc diferents problemes i tot no se que fer estic per tirame de un pont pero no se que fer. Necessiro ajuda, merci.
Laura Centellas

Hola!
Ens fa molt mal llegir el teu patiment. Tenim la sensació que tens alguns fronts oberts i conjuntament s'han fet una muntanya. Això sol passar, llavors ens atabalem i ens costa més trobar-hi solucions o maneres de resoldre-ho.
- Pel que fa a la teva família. No sabem exactament què passa, però entenem que son problemes adults, així que intenta no conèixer-ne gaire els detalls i deixa que ho resolguin a la seva manera. En cas que discutixin davant teu, demana'ls que ho facin en un altre moment. Fes-los veure que t'afecta i ja veuràs com ho tindran en compte.
- Pel que fa a la vergonya. És una emoció que deriva de la por. Quan sentim por ens poden passar tres coses: ho afrontem (lluita), ens paralitzem (no fem res) o bé fugim (intentem evitar la situació). La millor manera per reduir la por és afrontar la situació. Les altres dues respostes pot ser que ens facin augmentar la nostra por (i, per tant, la nostra vergonya).
Així doncs, què pots fer per afrontar la vergonya?
Doncs començar a fer passos petits i relacionar-te amb aquesta persona. Comença primer mirant-la a la cara quan hi parlis (encara que només sigui del treball), quan estiguis més confiada, pots fer un pas més i començar el contacte o preguntar-li sobre la seva vida més personal... i així, mica en mica ;)
I, si de totes maneres sents que tens moltes dificultats, potser t'hauràs de plantejar l'ajuda professional. Parla-ho amb la teva família i veuràs com t'ajudaran!
Una abraçada!
La Laura Centellas