un resum dels meus problemes ara mateix
A 2n d'ESO (fa un any) vaig sufrir bullying, el profesor em va dir que era culpa meva per ajuntar-me amb gent problemàtica i em va portar a una psicòloga. Tampoc em va ajudar. A vegades crec que ho tinc superat, però em van fer molt mal... Tots els comentaris,insults... Tot això et fa creure el que et diuen. Em veig horrible. No m'identifico amb la roba que porto. Als estudis vaig fatal, porto supenent tots els exàmens. M'estreso moltisim i per molt que estudii no consegueixo que m'entrin les coses :( Soc bisexual i els meus pares són homofòbics, tot i que això ara no és cap problema ja que tinc novio i l'estimo moltisim, tot i que quan em fa dits no sento res :( tampoc quan em faig jo, nose si és normal.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Ens sap molt greu saber que has estat patint... una abraçada molt forta! Aquí estem amb tu.
A la teva consulta ens parles de diferents conseqüències relacionades amb l'assetjament:
- la sensació de culpabilitat. Una persona que ha patit violència i mals tractes no hauria de sentir-se mai culpable. La persona responsable és qui fa l'acció. I en el teu cas, la gent que et va assetjar són els que haurien de reflexionar sobre les seves accions. No deixis que les paraules del professor et facin sentir malament amb tu.
- la sensació d'inferioritat. Un dels mecanismes que utilitzen els assetjadors és fer creure a la persona que no és vàlida i que no en sap prou. Mica en mica aquests comentaris van entrant al nostre cervell i ens els fem "propis". El nostre cervell els repeteix i ens els creiem. És importantq ue puguis detectar que aquests pensaments no són vàlids. Que no són reals. Detecta'ls i frena'ls. Aprendre a diferenciar quan un pensament és real i quan no, és un gran aprenentatge!!
Finalment, pel que fa als altres temes:
- Estudis. Intenta centrar-te assignatura per assignatura i demanar ajuda al professorat. Veuràs que si mostres interès, respondran oferint-te més ajuda i més explicacions ;)
- Orientació sexoafectiva i pares. Pel que expliques, la dificultat és explicar-ho als teus pares. Intenta anar deixant comentaris sobre la teva orientació. Farà que els teus pares es vagin plantejant que les noies també t'agraden i potser, així, aniran fent el seu propi procés d'acceptació.
- Sexualitat i plaer. Potser aniria bé que ho comentis al Consultori de Sexualitat. Des d'aquí el que et podem dir és que et centris en les sensacions agradables i procuris conèixer bé el teu cos. Tocar-te, explorar les teves parts eròtiques, descobrir quins moviments et donen plaer, amb quina força... és completament necessari per poder guiar una altra persona ;) Experimenta!
Nosaltres seguim aquí! Pregunta'ns sempre que vulguis! tot i que et recomanem que, si el tema de l'assetjament continua afectant-te, potser podries tornar a demanar ajuda professional (a la mateixa psicòloga o a una altra).
Una abraçada!
La Laura Centellas