Soc un monstre
Em sento horrible, perquè ho sóc. Quan miro al mirall veig un monstre fastigós i em fa fins i tot sentiment de culpa que la gent m'haigui de veure. M'avergonyeixo de mi mateixa i em costa sortir, provar-me roba i fer-me fotos. Sento que mai seré feliç i mai no aconseguiré res del que vull pel meu físic de merda. Agraeixo el meu cos i m'encanta que sigui 100% funcional, que no tingui cap discapacitat, però quan es tracta de bellesa i imatge m'odio. Sé que mai tindre un altre físic i que m'he d'acceptar. També sé que cap resposta m'ajudarà, per això (i perquè a ningú l'hi importa) mai dic res ni expresso els meus sentiments amb les amigues o la família. Res m'ajudarà. Escric això per a expressar-me i soltar-ho tot.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per contactar amb nosaltres per expressar el que et preocupa. Pel que ens escrius, no et sents agust amb el teu cos i això en certs moments pots t’impedeix ser del tot feliç. A tots ens
agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que, com dius, no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem.
El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. L’autoestima no només és el nostre físic, som molt més què això, tenim una personalitat, un caràcter, unes habilitats,... és tot el global! Estima’t a tu, a tota la teva persona, a vegades la nostra personalitat o el nostre caràcter fa de balança amb el que no ens agrada de nosaltres. La persona que més es pot estimar en aquest món som nosaltres mateixos, i per contra la persona que més mal es pot fer també som nosaltres mateixos! Tu tens el poder sobre tu mateixa, si t'estimes els altres ho faran!  De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas