Tca? Obsessio?
Molta gent ja m’ha dit que pateixo algun tipus de tca. Porto molts anys amb restriccions, obsessionant-me amb les kcalories, fent esport fins i tot a la matinada, vomitant algun cop... pero jo tinc entes que una persona amb tca te una distorsio de si mateixa. El meu cas es que jo em veig prima, pero simplement desitjo estar-ho mes tot i que a la gent no li agradi. Entenc que nomes un metge em pot diagnosticar, pero en un cas aixi com ho farien? Sembla que simplement sigui una obsessio pel fisic, pero sense cap mena de trastorn.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques fa temps que estàs patint... el pas que has fet fent la consulta  és un gran pas i el primer pas per a
recuperar-te, enhorabona valenta! L’obsessió no ha d’estar en el nostre dia a dia, res és saludable si hi ha obsessió. Podem fer moltes coses per a tenir una alimentació i una dieta equilibrada, menjant de tot sense restringir cap aliment. Pel que expliques, hi ha conductes que no són saludables i t’estan generant més patiment... El consell que et donem és que ens truquis a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia: 934549109. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar
aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas