Fam emocional
Hola, tinc un problema i és que sé que tinc fam emocional ja que menje quan no tinc fam i de vegades sense ningún motiu (no ma passat res roïn emocionalment) i no puc solucionar-ho. Hem sé la teoria de la solució ja que he buscat a internet i en alguna altra consulta ho heu dit (buscar activitats per desconectar, meditar, menjar bé...), però a l’hora de la pràctica no duro massa en controlar aquesta fam inexplicable i molèstia que em causa sentiment de culpa i em desanima. No sé si hauria de vore un psicòleg, nutricionista?? Què puc fer?? No m’agrada com em veig. En el confinament ho vaig poder controlar però durant tot l’estiu me descontrolat menjant fins ara i no sé com tornar al control i que siga per sempre. Gràcies.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa! La fam emocional a vegades no podem controlar-la, de fet la paraula controlar no és saludable... Hi ha coses externes a nosaltres que no podem evitar i ens fan no poder estar al 100% bé a nivell emocional i això es deriva moltes vegades a l’alimentació. Com bé deus saber, les emocions i l’alimentació van molt de la mà. Segueix provant de distreure la ment, fer activitats per distreure’t, meditar, etc., però si veus que aquestes emocions negatives que et fan estar malament, no les pots evitar el millor que pots fer és anar a un professional. Per altra banda, estàs en l’adolescència i, en aquesta etapa experimentem molts canvis corporals que potser de primeres no ens agraden del tot, és normal, deixem de tenir el cos d’un infant per tenir el cos d’un adult. Això és temps, temps per adaptar-nos al nostre cos i estimar-lo tal com és! L’autoestima és molt important! Com hem dit, el control no és saludable, no hem de controlar la nostra alimentació, hem de tenir una
bona relació amb el menjar, una relació equilibrada amb tot  tipus d’aliments, ja que cada un d’ells ens aporta energia que el nostre cos necessita! De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per
poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas