comprador compulsiu
Soc una persona molt estalviadora, que te cura del que gasta i es pensa molt be si comprar una cosa o no, tinc bastants diners estalviats, he treballat però encara així no penso en gastarme molts sinó que penso molt a llarg plaç per a coses que necessiti.
Bé, doncs la meva parella es el contrari a mi en quant a diners i últimament em preocupa molt. Portem ja tres anys, encara no vivim junts i nidea quan, però es com que em fa por veure com estarem perquè jo paso en un futur tenirli que pagar coses perquè ell no s’ho sap gestionar. No té gaires diners, ni la seva família ni ell, encara que treballi, quan té feina es com que va més ‘descansat’ i gasta mes diners però quan creu que el faran fora o quan no té feina doncs apura algo mes.... no sé quan podríem viure junts si no estalvia mai.
Ell m’ha dit que quan té ansietat li dona per comprar, i clar és entrar a amazon i compra coses de col·leccionisme, aparells, etc. A vegades es queixa de que hauria d’estalviar i d’altres es com que li és igual i gasta... Espero que canvi perquè veig difícil un bon futur així, no demano que sigui com jo que em penso molt que comprar, però demano que tingui un control.
Com puc ajudar-lo a que no sigui un comprador compulsiu? Quins consells li donarieu? Gràciees
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, entenem la teva preocupació, però és ell el que ha de buscar l'alternativa i la solució. Si tu li ofereixes sense que ell te l'hagi demanat... us pot portar complicacions.
No és fàcil compartir la vida i el projecte amb algú que no té el mateix estil, per això és important parlar moltíssim i fer petits tractes. Per exemple: cadascú estalvia el mateix per un futur en comú (posar 50€ al mes cadascú en un sobre) i pactar que tot el que es compra amb aquests diners conjunts serà acordat...
Tu no pots fer res per canviar-lo. I ho has d'acceptar.
Sentim no poder-te ajudar com voldries, però hi ha alguns aspectes que s'han de treballar individualment.
Una abraçada!
La Laura Centellas