La meva salut mental
Hola! Desde ja fa fa un parell o tres d'anys (quan em vaig començar a fer més gran) he notat que el meu subconscient em vol buscar males jugades. És a dir, jo mateixa em provoco a pensar "X" coses que no em convenen i em faig mal a mi mateixa. No sé què fer. Sento que contra més penso en aquest problema que tinc amb el meu "subconscient", més fort es fa.
La veritat és que tinc la sensació que això ha vingut per quedar-se i no vull. Penso que podria estar molt bé entorn als meus problemes personals i tal pk els pic superar perfectament però per culpa d'això no surto del pou. Necessito ajuda i em vull "curar" jo soleta sense ajudes de consultes i tal.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, gràcies per escriu-nos! Pel que fa a això de "curar-te" tu sola, és una de les grans mentides que ens ha imposat la cultura actual. Som éssers socials i necessitem de les altres persones per entendre el món, per comprendre què passa i per curar-nos (mentalment, emocionalment i físicament). Fixa't que estàs demanant ajuda al consultori ;) Acceptar que necessitem d'altres persones no és un fracàs, al contrari!
Ara sí, respecte al que ens dius, és veritat! El nostre cervell necessita fabricar pensaments constantment. Que els fabriqui el cervell no vol dir que siguin certs! i aquest és un error comú que cometem tots: creiem que si ho hem pensat és perquè realment ho desitgem i no sempre és així. També és veritat que, com més penses en un assumpte, més temps ocupa en el teu pensament i més recurrent és. És a dir, que si evites pensar-hi, hi penses. I com més ho evites, amb més força apareix.
Per tant, accepta que tens aquest pensament, deixa que aparegui i el deixes passar. És un entrenament i al principi costa, però veuràs que, si no li dones valor, si no hi poses atenció, mica en mica seràs capaç de detectar-lo i deixar-lo passar ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas