problemes amb la meva família
jo amb els meus pares mai m'he portat gaire bé, no hi hagut la confiança de mara/pare a fill/a. Per començar vaig estar sortint amb un nen en aquest estiu, a on els meus pares es van adonar que ho vaig fer amb ell i es van asustar, cabrejar...en aquell moment es van passar, (sempre han tingut la ment molt tancada amb aquests temes) quan s'hi van adonar, em van començar a dir q em vaig precipitar i moltissimes coses desagradables que no calen destacar i jo plorant en secret cada nit, preocupant-me massa. A partir d'aquest moment em van tenir molt protegida, massa fins i tot. Em van començar a reduir la estona amb ell, no podia tornar a fer-ho amb ell, no podia entrar a se casa, etc, i em van prohibir entrar en el movil en la habitació, tencar la porta, i em van posar el control parental, del qual saben la meva ubicació, el temps que puc estar amb el movil (3-7h) i moltes més restriccións., a part també em miraven el movil i altres coses com aquestes . Clarament amb aquests actes ja no tinc la confiança de explicar-lis els meus problemes i confiança en general. Fa uns dies vaig tallar amb el meu novio i han pasat coses que m'han preocupat i no els hi he pogut explicar. Que he de fer en aquesta situació? com els hi puc fer entendre que no soc la única amb la mevaedat q ha tingut actes sexuals i no s'han de preocupar? necessitaria la vostre resposta lo més ràpid possible.
Laura Centellas

Hola!
La sexualitat és un aspecte que sol preocupar bastant a les famílies. I la seva preocupació pot comportar algun tipus de canvi en la relació familiar, com ha passat en el teu cas.
Des d'aquí et proposem que us llegiu el llibre "Habla con ellos de sexualidad" de l'Elena Crespi https://www.planetadelibros.com/libro-habla-con-ellos-de-sexualidad/298546
">
(és un llibre per famílies i per adolescents) i així poder començar a parlar una mica més del tema.
També creiem que és important que puguis ser sincera en la situació que estàs actualment. Que la seva reacció ha fet que hagis perdut una mica de confiança en ells i que els necessites. Veuràs que, si ho expliques així, és possible que estiguin més receptius i que puguis explicar totes les preocupacions.
I recorda una cosa: ells també estan aprenent a ser pares d'una adolescent sexualment activa, i no és fàcil.
Una abraçada!
La Laura Centellas