M'estic començant a autolesionar i no se que fer
Tinc 17 anys, i últimament sento que no serveixo per res i l'únic que faig és fracassar contínuament amb els estudis i en absolutament tot. La situació a casa tampoc és bona, els meus pares estan junts, però realment s'odien, estan tot el dia discutint i cada cop la situació va a pitjor. Realment jo odio al meu pare, és molt mala persona i ens tracta malament a tots i últimament cada cop és més insuportable. Fins al punt que fa poc em va entrar una crisi emocional i em vaig passar tot el dia plorant i pensant en acabar amb la meva vida. Llavors vaig agafar una fulla d'afaitar, vaig anar a la dutxa i em vaig començar a tallar els braços. Ara cada cop que em sento frustrada o m'odio a mi mateixa em venen ganes de tallar-me més, ja que el primer cop que ho vaig fer al acabar em vaig sentir molt millor.
Se que realment està malament però no trobo cap altre solució.
Laura Centellas

Hola!
Les autolesions són una via d'escapament del dolor, ja que tenim la sensació que el dolor físic tapa el dolor emocional. Però no és així. Després de l'autolesió apareix la culpabilitat, i els pensaments destructius cap a un mateix. A més, el problema emocional tampoc desapareix...
El dolor només passa quan el vivim. Cal viure i travessar el dolor. Cal perdre la por a sentir dolor. Deixa't anar i plora, desfoga't i treu tota la teva emoció. Pinta amb ràbia, pinta amb dolor, pinta amb malestar.... escolta música i crida... estripa papers o apunts antics, treu tota la ràbia....
Busca la forma d'expressar el malestar que et vagi millor sense ferir-te a tu mateixa. Et tens a tu. Tu mateixa t'has de protegir.
Si ho necessites, busca consol en altres familiars o en el professorat. Exposa la situació i el teu malestar. I demana ajuda professional per poder posar distància entre els conflictes de parella dels teus pares i tu.
Demana ajuda.
Nosaltres seguim aquí, d'acord?
La Laura Centellas