Pes
Hola, desde els cinc anys aproximadament em vaig començar a engreixar, el principi la meva mare es va preucopar ja que estava molt prima i em vaig engreixar de cop, em van fer una analítica per mirar si tenia sucre però no. I des de allà em vaig seguir engraixant però dintre el que es considera sa.
A la revisió dels 11 anys(crec), em van dir que el meu pes estava per sobre del normal i desde llavors fins l'any passat vaig estar fent dieta però no vaig reduir el meu pes. Ja que m'aprimava i m'engreixava
Aquesta cuarentena vaig estar menjant(lo normal) i fent exercici (de tant en quant) però em vaig engreixar bastant més i va provocar que em sortissin moltes estrías en varies parts del cos i són molt visibles. El problema és que jo no menjo amb molta quantitat i faig esport però no puc baixar el meu pes. I no em sento bé amb mi mateixa quant vaig a comprar roba o quant em miro a un mirall. Porto bastants anys intentant baixar de pes però sempre acobo guanyant-ne.
No se que puc fer, m'agradaria poder estar com moltes de la meva classe i acostumo a pensar que sería més fàcil tot i que podria ser més feliç si tingués 30kg menys.
I avegades em dona l'efecte que la gent s'acosta menys a mi per el meu físic i em fa sentir molt malament.
Gràcies per escoltar-me.
Laura Centellas

Hola!! El que comentes li passa a força gent. Amb la intenció de perdre pes i de fer "dieta" el cos ho pot rebre malament ja que no li estàs donant els nutrients i energia que necessita i aleshores el que fa és un efecte rebot (és a dir  que en comptes d'aprimar-te, t'engreixes). Això segurament és perquè no estàs seguint una alimentació sana i equilibrada acompanyada d'exercici físic. El que podries fer és anar a un professional de la salut (metge o nutricionista) per a que et facin un examen i valoració física per avaluar que no hi hagi un problema hormonal o altres causes que generin aquests canvis de pes (aparentment sense motiu) i també per a ajudar-te a tenir una bona relació amb el menjar i aprendre com tenir un estil de vida sa i equilibrat. Molt lligat amb això va l'autoestima. Ens hem d'estimar i acceptar el nostre cos. és un error i un prejudici pensar que els altres no s'apropen a tu pel teu físic. Podries sortir de dubtes tu mateixa si realment penses això. La por no ens fa arribar enlloc. tu has d'estar segura de tu mateixa i confiar en el que vals! ànims bonica i una forta abraçada. Bones festes!
La Laura Centellas