Sospita trastorn alimentari
Hola! Resulta que tinc una amiga que bueno sempre havia estat una mica grassoneta però aquest any (sobretot de l’estiu cap aquí) s’ha aprimat moltíssim, una cosa exagerada (igual ha perdut més de 15 kg i de manera molt ràpida). Un dia amb una altra amiga ho estàvem parlant i les dues compartiem la mateixa sospita de si la nostra amiga podia patir un trastorn alimentari. Un dia li vaig treure el tema a aquesta amiga i em va confessar i explicar per damunt que fa temps enrrere es provocava el vòmit cada dia i estava obsessionada amb les calories que menjava; cada cop que menjava algo anava al vàter, es posava dits i ho treia tot. Jo tot això ja m’ho ensumava i li vaig preguntar que si encara ho feia i em va dir que no, que ara es volia continuar aprimant una mica més però que ho feia de forma sana. El que passa és que no sé si creure-m’ho perquè quan m’ho ha dir no ho va fer massa convensuda i a més s’ha continuat aprimat una mica més. Em va dir que un dia ja ens ho explicaria tot amb més calma perquè segons ella aquesta història ve de molt temps enrrere i hi ha moltes coses que les altres no sabem i que ens vol explicar.
Jo si que notava que s’estava aprimant molt però no ha sigut fins ara que m’he adonat de que estava patint anorèxia. Si és veritat que ja no ho fa em quedo més tranquil•la però si encara es posa dits per vomitar acabarà molt malament.
Si realment encara continua fent l’últim que acabo de mencionar no sé què fer ni com parar-li els peus.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa! Pel que ens expliques has consultat per demanar ajuda per a una amiga perquè no saps com ajudar-la. Aquest pas que has fet és molt important per la seva recuperació! No podem saber si la teva amiga té o no té un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que la seves conductes són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Has fet molt bé en preguntar-li que li passa i parlar amb gent del seu voltant per veure si també eren conscients. El que heu de fer és estar al seu costat, que ella senti que esteu amb ella per ajudar-la, que vegi un vosaltres un recolzament per explicar el que li està passant. Per altra banda, hauríeu de parlar amb els seus pares, ells són els que buscaran l’ajuda que necessita per a recuperar-se, han de saber-ho. Pot ser penseu que la vostra amiga s’enfadarà o l’esteu traint, però la realitat és que potser li estareu salvant la vida, tots els que esteu al seu voltant heu d’estar al seu costat. Necessita ajuda professional per a poder
sortir d’això. Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et
preocupa i et fa patir de la teva amiga i que podeu fer per ajudar-la. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas