Problema..
Hola, primer de tot moltes gràcies per tot el que feu!
Fa uns anys em vaig començar a obsessionar amb el tema del menjar amb una amiga meva. Jo sóc una persona que menjo molt per l'ansietat i m'és difícil controlar-me, ella ha arribat al punt d'estar malament i ja ho està solucionant amb la seva família i professionals. Jo no ho aconsegueixo i per mi tot i que ella ens digui sempre que és el pitjor que ha fet mai, no he passat per allò. En plan em refereixo a que cada dia m'he de convençer a mi mateixa de que no ho faré pel que ella em diu, però ella no se sent com jo, evidentment no vull comparar com ella se sent amb lo meu però ella se sent flaca, jo no i no em puc obligar a menjar més.
Sincerament crec que se m'estan ajuntant moltes coses però m'estic adonant de que crec que tinc algun tipus de trastorn, em sento fatal amb mi mateixa quan menjo galetes o menjo en gran quantitat i necessito cremar-ho. En el moment penso "no passa res, per un dia... " Però després començo a menjar-me el cap... No em veig gorda, però comparant-me amb les meves amigues que són molt més baixetes que jo, pues em veig gran... Medeixo 1.64 i peso 49 kg. És un tema del que no vull parlar per respecte a ella, a més que no li ajuda...
Però ella ha arribat al punt d'estar flaca i veure que no és el que vol, però jo no... M'agradaria aflacar 3 quilos.... O així però també em fa por a començar i no poder controlar-ho... I acabar amb un problema... També ara hi ha una noia de classe que està molt obsesionada i en part m'entren ganes de sentir que he perdut una mica de pes... Que faig?
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa! Pel que ens expliques portes un temps patint i sents que no pots més i necessites ajuda per a saber què és el que t’està
passant. Aquest pas que has fet és el primer pas i el més important per la teva recuperació! No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Saps que no t’has de comparar, posa-ho en pràctica, cada persona te el seu cos, te uns constitució diferent, no hi ha dos cossos iguals. Els patiments
no són els mateixos,  no comparis la situació que estàs vivint ara amb la situació de la teva amiga. Et recomanem que parlis amb els teus pares, que puguis expressar aquest patiment que portes dins teu, ells t’escoltaran, et recolzaran i buscaran la millor ajuda per recuperar-te! Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda
per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas