Vitamines
Bon dia!
Si menjo poca carn però si marisc i peix de tant en tant i verdures i ous/làctics (derivats), necessitaria pastilles vitamíniques o puc menjar així? Es que evito menjar carn i els meus pares s'enfaden i diuen que necessito aquelles proteïnes però, és cert o les puc treure d'altres aliments com els ous?
Gràcies
Laura Centellas

Hola :)! Gràcies per confiar en nosaltres. Pel que comentes no has abandonat la carn, i segueixes consumint peix, marisc i derivats. Un alimentació vegetariana (no consumir carn ni peix ni marisc) pot portar-se de forma saludable i euqilibrada i es substitueixen aquests aliments per d'altres d'origen vegetal (heura, seitan, tofu, soja, llegums, etc). Si segueixes menjant de tant en tant carn i vas consumint peix, no necessites cap suplement vitamínic. Ara bé, si en un futur, i després d'haver-te informat i assesora't i tinguis uns motius clars pels quals voldries abandonar la carn i el peix, aleshores sí que hauies de prendre vitamina B12. és la única vitamina que el teu cos necessitaria si deixes de menjar carn i peix. Estaria bé, que t'informessis a un professional de la salut d'aquest tema per a que t'assesori de forma individual tan a tu com als teus pares. Un petonet guapa, aprofito per desitjar-te una bona entrada d'any 2021!
La Laura Centellas