Contradicció
Hola! Volia saber si és normal la següent situació: fa mig any la meva parella (amb la qual portava un any) em va deixar. Bé, jo estava molt enamorada del meu ex i fins no fa massa tenia el típic sentiment de que mai trobaria a algú com ell, sempre em farà mal quan pensi en ell, mai sentiré el que he sentit per ell, etc. Al principi ho vaig passar molt però que molt malament. Mica en mica aquests pensaments han anat desapareixent i el dolor cada vegada és menys intens (suposo que és part del procès de recuperació). Des de que ho vam deixar, m’he liat amb dos nois (res serio, només liar-nos). Amb un ja fa temps que vaig perdre el contacte però amb l’altre he tingut relacions sexuals fa poc; la cosa amb aquest noi s’ha refredat bastant perquè bueno, sempre era un estira i espeny i a més estic segura de que el tio només volia un p*lvo i ja (encara que ell em digui que vol continuar parlant amb mi i tal). Ara resulta que estic parlant per whatsapp amb un altre noi que viu al poble del costat però casi mai ens veiem. No ens hem liat mai ni tampoc hem tontejat ni res. Ja haviem parlat diverses vegades perquè ens coneixem des de fa temps i ens portem molt bé; les converses de moment són fluides i personalment sempre m’ha agradat la seva manera de ser i tal (dona conversa, fa conya, s’interessa per diferents coses, és simpàtic...). És una mica més gran que jo i se’l veu forsa madur i tal.
Però el que passa és que no sé, casi cada vegada que comenso a parlar amb un noi doncs em faig il•lusions ràpidament pensant que passarà, si la cosa anirà a més... i crec que aquest pensament té a veure amb les ganes d’estar amb algú... però alhora encara no em vec preparada per tenir algo serio (relació) perquè sé que ha passat poc des de que el meu ex em va deixar. No sé, tinc sentiments molt contradictoris: per una banda, a vegades tinc ganes de tornar a sentir aquell enamorament i aquell desitg per algú però per l’altra banda també em fa com “mandra”, penso que no sabré portar bé una relació i a més a més, si m’acabo enamorant, tinc por de que aquella persona em faci mal (ja que soc bastant sensible en aquest aspecte). Aquells pensaments que he esmentat al principi doncs gairebé ja no els tinc mai però ara em passa això últim que acabo d’explicar.
No sé si és cosa de l’edat, si tot això ve arran de l’antiga relació, etc etc etc. Però m’agradaria saber si és una situació freqüent i per què tinc aquestes emocions tant contradictòries, ja que tinc la sensació de que les meves amigues no experimenten aquests canvis tant bruscos (potser és perquè han tingut molt poques experiències amoroses/sexuals i tot això, però no sé si ben bé és per aquest motiu). Estic una mica perduda i noto que tinc les emocions, els sentiments i les hormones disparades i a flor de pell.
Laura Centellas

Hola!
El que sents és completament natural. Estàs sortint d'un dol (el trencament d'una relació és un procés de dol) i estàs tenint sentiments ambivalents: la sensació de necessitar un temps a soles vs. les ganes de tornar a tenir parella.
Accepta que estàs vivint uns mesos d'ambivalència, que no saps gaire què estàs sentint i ves experimentant. Observa com et sents amb les altres persones, quan quedes amb diferents persones i analitza què t'aporten. A vegades només tenim ganes d'estar amb algú per tornar a sentir-nos estimats, mentre que d'altres vegades aquella persona ens interessa de veritat. Conèixer què et motiva per quedar amb aquesta persona t'ajudarà per saber si segueixes amb la relació o no.
L'important és que vagis veient com et sents, si et sents còmode, si t'aporta benestar, si tens ganes de quedar, si t'interessa.... i a partir d'aquí valoris quin tipus de relació hi vols: un "rotllo", una relació esporàdica, una relació oberta, una relació més exclusiva...
Potser encara no ho tens decidit i no passa res! Pren-te el temps que necessitis per valorar-ho.
Ves-nos escrivint si ho necessites, nosaltres continuem aquí ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas