Masturbació femenina
Hola!
Tinc 15 anys i fa poc vaig intentar masturbar-me per primera vegada. Vaig fer una mica de recerca i vaig veure que per començar doncs havies de experimentar amb el teu clítoris. Ara bé, jo ho he intentat i no em desagrada la sensació pero no sento plaer. Es normal això? He de estar exitada per realment sentir plaer?
També he intentat posar-me dits a la vagina, però això tampoc m’ha donat plaer, és més, em feia una mica de mal i era una mica incòmode. Això també és perquè no estava “molla”?
Com em puc posar excitada? Vaig intentar mirar una peli amb escenes de sexe però no em va “posar”.
No se que fer i estic una agobiada i no se si hi ha alguna cosa “malament” amb mi.
Siusplau ajudeu-me, gracies!
Laura Centellas

Hola,
La masturbació és un aprenentatge i requereix temps per descobrir què t'agrada, com t'agrada, que t'excita, que et genera plaer, etc. Per tant, paciència i tranquil·litat.
Fixa't que tocar únicament el clítoris pot no generar cap sensació, ni agradable, ni desagradable, simplement neutre. Això pot passar perquè ens oblidem que el nostre gran òrgan sexual és el nostre cervell, per tant, tan important és com ens estimulem (no cal focalitzar únicament tota l'estimulació en els genitals), com en què estem pensant mentre ho fem. Pensaments que potenciïn la nostra excitació i el nostre plaer, estar connectada en les sensacions que estem experimentant, t'ajudaran a que l'experiència sigui més plaent.
No et pressionis, masturba't i descobreix la teva sexualitat des de la curiositat. Observa el teu cos, els teus genitals amb un mirall, i localitza cada part. T'ajudarà a conèixer-te millor i això sempre és positiu.
T'adjuntem un vídeo que van fer alumnes d'infermeria que et pot ajudar a descobrir noves maneres d'estimulació: https://www.youtube.com/watch?v=8
BOJWa8takY&t=6s">
BOJWa8takY&t=6s
Una abraçada i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas