DROGUES SALTAR ESGLAONS-HEROINA
Hola tinc una consulta que no se si podreu respondre-la pero bueno, segurament ajudar-me si.
Les drogues sabem que n'hi ha de mes suaus i de mes potents.
Ordre de menys fortes a més (segons diuen) de algunes de les drogues: alcohol, tabac, MDMA, cannabis, cocaina, LSD, metanfetamina, heroina.
Òbviament depèn de quin criteri utilitzis el ordre pot variar una mica ja que el alcohol és pitjor que la marihuana segons com ho miris, et posa mes violent, però bueno, el cas no es aquest.
La cosa és que m'agradaria saber si ara una persona que no ha provat mai cap droga, es punxa heroina (de les drogues més fortes que hi ha), els efectes serien molt més elevats a que si la persona ja hagués provat altres drogues abans.
Vull dir que és com no seguir els passos, saps? És com saltar-te esglaons i m'agradaria saber si "saltant-te" les drogues més suaus i anant directament a lo fort, els efectes serien molt més forts ja que no "estàs preparat".
Espero que se me hagi entès, no és per provar-ho, ho pregunto per curiositat.
Gràcies per tot el que feu.
Laura Centellas

Hola!
Aquesta classificació és una mica enganyosa i poc científica. Generalment les drogues es classifiquen segons els efectes que provoquen en la persona: depressors, estimulants o al·lucionogenes, fent difícil aquesta classificació-seqüència de més potents a més "suaus".
El que tu demanes té a veure amb la tolerància. La tolerància és un fenomen pel qual, després d'un consum continuat, el nostre cos intenta contrarrestar els efectes d'una substància i sembla que no els perceben amb la mateixa intensitat. De manera que la persona necessita consumir més quantitat per tal de notar els mateixos efectes del "principi". Generalment s'entén com una mostra de "fortalesa" davant aquesta substància, però en el fons t'està donant pistes sobre la quantitat i la dependència cap a aquesta.
En definitiva, cada substància té uns efectes concrets sobre el nostre cos i fins i tot canvien en funció de la composició!
Pots trobar més informació a aquests portals: www.elpep.info i www.laclara.info
Espero haver-te ajudat a resoldre el dubte ;)
La Laura Centellas