No m'atreveixo a dir-li a la meva mare
Hola...perdona que us molesti...bueno us poso en context, fa aprox 3 anys em van diagnosticar Anorexia i bulimia.... vaig arribar a pesar 43kg i la meva metgessa de tota la vida; que és com una 2a mare per mi ho va descobrir... el fet és que vaig estar en teràpia i tot va anar a millor, però vaig deixar d'anar-hi per que em queia molt malament la psicòloga que em portava, sempre anava de sobrada i com de superior i això a mi no m'anava...i no vaig recaure ni res. El problema va arribar amb el confinament, com que no podia anar al gimnàs em vaig capficar una mica pero res més el problema va ser quan el meu pare em va començar a dir que estava gorda, que com m'estava posant i no se perque va tornar a estallar...vaig tornar a fer-ho, amagar menjar, llençar-lo, vomitar, afartaments....vaig treure els laxants i diürètics que tenia amagats etc. a més a més els de la meva classe es van dedicar a ficar missatges al grup tipo,"bua ficar-te els dits no t'ha servit de res..." "que encara fas servir el raspall de dents..." " ets una anorèxica de merda..." "a veure si et mors ja que ningú t'estima, i el teu pare ha marxat per ser una foca..." entre d'altres... el fet es que amb tot això vaig aprimar uns 15 kg des de l'abril fins al juny,,, va seguir tot igual i cap a l'octubre va tornar el meu pare i es va dedicar a criticar el meu cos, pes.. amb comentaris com "vaya piernas que se te han puesto.... te has visto esa barriga... ponte cosas mas anchas y tapate mas que das pena.." el fet es que aquests comentaris per part del meu pare em van afectar molt i se'm ha anat de control, no menjo res i lo que menjo ho vomito. El problema es que tinc molts mals de cap, desmais, mals de panxa... Tampoc m'atreveixo a dir-li res ni a me mare ni a la meva metgessa perque no les vull fer tornar a patir tant com ho han fet. NO em vull morir i necessito ajuda pero no se com demanar-la sense fer-les sentir malament.
Sis plau ajudeu-me us ho prego :(
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important per a la teva recuperació! De la mateixa manera que la primer vegada que et va passar vas explicar-ho a la metgessa, ara et recomanem que ho tornis a fer amb ella i la teva mare. Pel que ens expliques no et sents agust amb el teu cos i estàs “jugant” amb el menjar... això han de saber-ho els pares per poder-te ajudar. No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor...
Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pel que ens expliques gent del teu voltant reafirma aquest sentiment que tens cap al teu cos, però pensa que el que importa és el que pensis tu mateixa! Ets TU la que manes en la teva vida, ningú més! Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas