EM SUPERA AIXÒ
hola bueno la veritat esq ja fa anys que m'autolesiono i he acabat varies vegadas en un hospital per les ferides, la cosa esq nose com parar i vull parar enserio pero es una manera de desestresarme i que només jo puc calmar, també fumo bastant desde 2n d'ESO que vaig començar pels jajas i ara s'ha tornat un vici i vull deixar-ho però em passa el mateix que amb les autolessions. Per un altre banda sento cada vegada que estic més malamment i que no milloro, es a dir tots aquests pensaments els parlo amb la meva millor amiga però sento que aunque se que s'esforça no sap que respondre'm. Tot això els hi vaig explicar a les meves cosines i elles als meus pares i els meus pares despres de veure al panorama van dir que eren tonteries i només era una fase i amb van castigar que esq em vaig quedar molt en shock quan em van dir "si no pensesis aquetes coses no estaries castigada" niingú de la meva familia fa res i la unica que m'entenia era m'àvia però fa poc que ja no està i sento que era la única que m'entenia. No busco solucions perquè porto anys i anys aixi i mai a cambiat res, nómes vull que algú m'escolti i vegi que demano auxili
Laura Centellas

Hola bonica!
Les autolesions són una via d'escapament del dolor, ja que tenim la sensació que el dolor físic tapa el dolor emocional. Però no és així, el dolor emocional segueix allà.
D’altra banda també cal que busquis quina emoció hi ha darrera del consum de tabac. Per a què el fas servir? Necessites evadir-te d’alguna cosa i per això fumes? Hi ha alguna angoixa o preocupació?... Quan ho tinguis, busca activitats alternatives per gestionar-ho d’una manera diferent.
El dolor només passa quan el vivim. Cal viure i travessar el dolor. Cal perdre la por a sentir dolor emocional. Deixa't anar i plora, desfoga't i treu tota la teva emoció. Pinta amb ràbia, pinta amb dolor, pinta amb malestar.... escolta música i crida... estripa papers o apunts antics, treu tota la ràbia....
Busca la forma d'expressar el malestar que et vagi millor sense ferir-te a tu mateixa. Et tens a tu. Tu mateixa t'has de protegir.
Busca consol en el professorat, i tingues confiança amb els pares per tornar a demanar-los ajuda, i si a ells els costa, demana’ls buscar un/a professional de la psicologia. Exposa la situació i el teu malestar.
Demana ajuda.
Nosaltres seguim aquí, d'acord?
Una abraçada
La Laura Centellas