dependent
Jo estimo molt la meva parella, encara estic enamorat, ens va be la majoria del temps pero d'altres moments no va tan be i m'ha fet coses que m'han fet mal, he aguantat bastant, crec que em vol per l'interès i no sé fins quin punt aguantaré i ja sé que algun dia haurem de tallar. Com he dit, encara sento algo per ell però m'he adonat que en part, segueixo amb ell perque no m'atreveixo a donar el pas de tallar (tinc por de la seva reacció sincerament, es molt temperamental i encara q no m'ha pegat mai ni insultat, crec que és capaç) i perque crec que no vull estar sol, soc dependent... A part d'ell no tinc amics casi i no em veig tenint la vida d'abans, i encara pitjor amb la pandemia no podré quedar amb ells ni entretenirme per oblidar-lo en el cas de que tallem. No sé que fer per deixar de tenir por a la soletat, jo se que no trobaré a ningú més fins d'aqui molt perque ni soc sociable ni tampoc es pot coneixer molta gent amb aixo de la pandemia (d'internet no m'enfio..) i a sobre encara estic bastant enamorat.
Que puc fer per no ser tan dependent d'ell? I per atrevir-me a tallar algún dia que hauria de fer? Gracieees
Laura Centellas

Hola!
Gràcies a tu per compartir-ho amb nosaltres.
Si tens clar, que ara mateix no vols continuar aquesta relació, no esperis més temps, sigues clar i no ho allarguis més.
Poder ser sincer amb la teva parella és un dels pilars en una relació de parella sana. Hauràs de trobar la manera de poder-li dir com et sents. Si veus que cara a cara no pots, potser una carta pot ser la manera.
L'important és que la seva reacció no faci que la teva opinió quedi en el no res. Que la teva parella ho visqui malament no és responsabilitat teva. Evidentment és important que siguis prudent amb les paraules, però el missatge ha de ser clar, val?
Adonar-nos que una relació s’està acabant pot ser dolorós, però estar en una relació en la que no et sents bé també ho és. Les relacions han de ser fàcils, i ens han de fer sentir bé, si una relació comença a ser complicada, el millor és prendre una decisió.
I quan aquesta relació s’acabi, potser és el moment de mirar cap a dins, d’estar per tu, d’estimar-te, de cuidar-te, de voler estar amb tu. Perquè la millor manera per estar bé amb els altres i no dependre d’ells, és estimar-se a un mateix d’acord?
I si veus que tu sol no pots sortir d’aquesta relació demana ajuda. Família, amics, professionals de la psicologia...
Una abraçada!
La Laura Centellas