M'estic aprimant i no se perqué
Bon dia! No se si m'hauria de preocupar o no, però jo faig 1.64m y el meu cos ha estat sempre mes o menys igual. No se quant pesaba fa anys (mesuro el mateix desde els 12 anys) però mai considero que hagi estat grassa, sempre m'ha agradat el meu cos excepte alguns complexos com tothom, però el pes mai ha sigut un d'ells. Jo feia basquet fins als 16, quan ho vaig deixar vaig començar a anar al gimnàs i vaig començar a aprimar i a tonificar més el meu cos. Fa un any pesaba entre 58-60kg, anaba al gimnàs 3 cops per setmana i feia bastant cadio (però mai he fet cap mena de dieta, considero que menjo una mica malament). El cas es que emb el confinament vaig deixar d'anar, feia exercici a casa (però no obviament tant com en el gym) y al final pesaba uns 56kg, em vaig apuntar a un altre gimnàs i ara tenia com objectiu augmentar massa muscular, però estan tamcats i a casa tampoc faig res. El cas esque ahir em vaig pesar i feia 53kg, i no faig ni exercici ni dieta, només cerc que menjo poca quantitat perque m'omplo ràpid. El cas esque esque tot i que m'agrada el meu cos, m'agobio amb el pes, però no se si ara peso molt poc, i de vritat que menjo molta merda i no faig exercici (a part de caminar i tal, soc molt moguda desde petita). M'agradaria pujar de pes, però pujant la masa muscular, però no se si desde casa sense peses puc. No se si el meu cos es raro o que, però com menys exercici faig menys peso, suposo que per muscol, però s'hem marquem més els abdominals ara que mai. En conclusó, que tot i que m'agrada el meu cos, no entenc el meu metabolisme i m'agobia pensar que estic baixant tant rapid durant aquest any i no se que fer.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, estàs preocupada perquè des del confinament estàs baixant de pes. Com bé dius, el múscul té un pes que quan deixem d’exercitar-lo el perdem, i pot ser que baixem de pes. Si abans del confinament anaves al gimnàs i augmentaves el múscul, és probable que aquesta baixada de pes sigui causada perquè ja no exercites el múscul. El pes no només és el greix corporal, també està format pel múscul, els ossos, la constitució, etc. Si vols augmentar de pes, pots adreçar-te a un professional, dietitsta o nutricionista, perquè et faci una dieta específica pel teu cos. Per altra banda, tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Una forta abraçada!
La Laura Centellas