Lesions?
Hola. Bona tarda i moltes gràcies per la feina.
Fa uns mesos que m'arrenco la pell dels peus. Ho faig cada dia, com qui es mossega les ungles, sabeu? Em relaxa. Al principi només era la pell morta del talò, però cada cop ha anat a més. Em fa molt de mal caminar per les frides, però aquest dolor em provoca una sensació de relax i tranquilitat massa gran quan m'assec. No sóc capaç d'anarme'n a dormir sense fer-ho. Començo a pensar que això potser no és bo. No ho sé... Què creieu? Si ho veieu dolent, com puc deixar de fer-ho? M'ajuda a canalitzar emocions i distreure'm. No és una autolesió, no?
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot gràcies a tu per confiar en nosaltres en aquest tema que et preocupa.
Explorar i rascar-se la pell és normal. El que és preocupant es que et provoquis ferides, et facis mal, i tot i així ho continuïs fent. Tal com tu dius es similar a la onicofàgia (mossegar-se les ungles) ja que ambdues són conductes repetitives orientades cap al cos i tenen com a finalitat reduir l’ansietat.
Una autolesió és l’acte de fer-se mal al propi cos de manera deliberada. És una manera de fer front al dolor emocional, la ràbia i la frustració. Creus que es el teu cas?
Compartim uns quants consells:
-  Primer de tot cal que et marquis un objectiu, i tenir clares les raons per les quals el vols aconseguir. No perquè t’ho diguem nosaltres, una amiga... has de ser tu qui trobi aquestes raons.
-  Després, cal que aprenguis a identificar les primeres senyals que podrien indicar que podries perdre el control i començar a arrencar-te la pell, per exemple: notar-te més inquieta, nerviosa, respiració accelerada...
-  Una vegada hagis identificat aquestes senyals, la idea és desconnectar i fer un altre activitat que sigui emocionalment beneficiosa .Ex: parlar amb una amiga, posar-te a llegir, mirar una sèrie...
-  També cal tenir en compte les variables externes que poden facilitar el descontrol, i per exemple: posar-te uns mitjons per evitar tocar-te els peus, o posar-los crema hidratant perquè no quedi la pell seca a la vista.
Esperem que aquestes pautes et puguin ajudar a no fer-te mal. I si veus que no ho pots gestionar tu sola demana ajuda.
Una abraçada!
La Laura Centellas