Germana amb sobrepes
Hola!!
La meva germana pesa 66 kg, medeix 140 cm, té només 9 anys i té molta grasa corporal. La pediatra li ha dit varis cops que té una mica de sobrepes i que estaria bé que els meus pares apuntesin tot el que menja durant una setmana per analitzar com fer que perdi una mica de pes. El problema està en que els meus pares tenen por de que si li fan una "dieta" dons me germana agafi complexes i no mengi. El que passa es que molts cops a l'escola li diuen gorda així que de complexes ja en té una mica. Però el que més em preocupa és que si no baixa de pes pues potser agafarà alguna enfermetat greu i això si que no m'ho perdonaria mai. El que passa es que molts cops he intentat parlar sobre aquest tema amb la meva germana i els meus pares, però és un tema "tabú". Me germana quan li dic s'enfada amb mi i no em fa ni cas i quan dic als meus pares que a ver si podriem fer algo perque s'aprimés no em fan cas i em diuen que no li volen dir res perquè agafara complexes i perquè no pasa res i perque segons ells d'aqui uns anys ja s'aprimarà ella sola quan faci el canvi de cos de nena a adolescent (però la veritat es que no estic segura si d'aqui uns anys s'aprimarà per si sola sense que faci cap dieta o exercici extra) L'ho unic que m'ha dit me mare es que si d'aquí uns anys no s'aprima una mica doncs llavors ja parlarà amb ella per intentar que baixi de pes, però em fa por que ya sigui massa tard o que no ho faci.
Que puc fer?? Moltes gràcies per ajudar a tanta gent
Laura Centellas

Bon dia bonica, et preocupes molt per la teva germana i això és molt important!! És cert que amb 9 anys que té pesar 66kg amb una alçada de 1,4m és una mica alt. I si ja heu anat al pediatra i us ha donat unes indicacions, caldria seguir-les, ja que són els experts en aquest tema. De totes maneres és cert que tampoc cal obsessionar-se, especialment si la teva germana no vol fer-hi res de moment. Si a l’escola li diuen comentaris negatius sobre el físic, corre el risc d’acabar tenint com tu dius, molts complexes i una baixa autoestima, i això si que costa de recuperar, més enllà d’un pes. Per tant lo important és treballar la gestió de les crítiques i intentar que no li afectin a la seva autoestima i a la percepció d’ella mateixa. Pot ser un tema tabú, però s’ha de fer algo al respecte. No cal seguir una dieta estricte, simplement és menjar sa i equilibrat. Una nena de 9 anys fàcilment es pot aprimar perquè el cos està en constant creixement. Però és necessari que tots mengeu sa i equilibrat a casa, prescindir de llaminadures i sucres afegits. No cal fer un canvi dràstic en l’alimentació, simplement menjar bé. Però el més important és que creixi amb una bona autoestima. Espero haver-te ajudat bonica, una forta abraçada i gràcies a tu per confiar en nosaltres.
La Laura Centellas