No sé què és i tinc por
Sóc una noia de 17 anys acabats de fer, sempre he estat prima, però des de que va començar la pandèmia vaig començar a fer molt esport i cada cop em ficava més restriccions amb el menjar. Durant l’estiu hem vaig aprimar (a l’estiu sempre m’aprimo) però des que va tornar a començar la rutina la cosa ha anat a més. Cada cop em salto molt més àpats, algun cop he vomitat per treure el que havia menjat. Estic espantada per si pot ser un tca o només una simple mala època, pero el que tinc clar és que aprimar-me ara mateix és la meva prioritat.
MOLTES GRÀCIES
Laura Centellas

Hola!! Gràcies per comptar amb nosaltres. Pel que comentes, la pandèmia va fer que et capfiquessis a fer esport i a restringir amb el menjar i això ha perdurat en el temps i cada cop les conductes són més perilloses, com saltar-se àpats o arribar a vomitar. Si per a tu ara mateix aprimar-te és la teva màxima prioritat, està clar que la teva preocupació cap a la imatge i l’alimentació és molt alta. Podria arribar a ser un TCA si això perdura en el temps i cada cop et va afectant més al teu dia a dia. Necessites aturar ja aquest patró! És un camí molt perillós que acabarà amb la teva autoestima i t’aïllarà de les persones que t’estimes. Ara n’ets conscient del que t’està passant i abans que sigui massa tard, et recomanem que puguis demanar ajuda el més aviat possible. A l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia et poden ajudar, tenen un servei gratuït per atendre el teu tipus de situacions (pots enviar un correu a consulta@acab.org). Sobretot és improtant que t’agradis i t’acceptis tal com ets, fomentar una bona autoestima i respectar-te, cuidar-te, valorar-te, etc. No t’abandonis ni abandonis el teu cos. Són temes molt greus i abans que te n’adonis podria ser massa tard. Així que fes algo, pots començar per dir-ho a les teves amigues i després als teus pares. Necessiten saber-ho per poder ajudar-te. El correu que t’he facilitat és per a que puguis saber com demanar aquesta ajuda als teus pares i com fer aquest primer pas. Tots els nostres ànims i energia positiva. Espero haver-te ajudat, una forta abraçada bonica!
La Laura Centellas