no sé exactament que hem passa
Hola, avui he descobert aquest apartat i he vist la feina que feu i us dono les gràcies per tot el que feu.
El que jo venia a consultar és que, no sé exactament que hem passa. No m’agrada el meu cos, estic insegura i no em sento gens còmoda. Sóc mes o menys prima, i per la meva edat m’ha costat desarrollar-me (17) i sempre he rebut alguns comentaris com... “no tens tetes” ... “estas plana” ...
I alguna vegada que he dit que no m’agrada el meu cos devant les amigues, hem diuen que es imposible que no m’agradi si estic prima, i que els hi encantaria tenir el meu cos.
Jo alguna vegada em vec gorda i inclus he arribat a posar-me dits i vomitar.
I no ho entenc perque es com que em contradic a jo mateixa. A vegades crec que estic massa prima pel meu gust i a vegades que ho vull treure tot perque em vec mes gorda del que magradaria estar.
També m’han dit que pel que mesdeixo peso poc, i medeixo 1,69 i peso 53. Això té algo a veure? o son rumors?
Algun consell?
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Pel que ens comentes no et sents a gust amb el teu cos i això et genera inseguretat i et fa patir... Els canvis físics, propis de
l’adolescència, són diferents per cada persona i el moment també és diferent, no tothom els fa a la vegada. La societat creu erròniament que tots els fem a la vegada i si no els fas, ets diferent i fan comentaris desafortunats com els que ens comentes. Aquestes comentaris ens afecten en les nostres emocions, ens fan sentir malament i això repercuteix en l’autoestima. Les emocions afecten molt en com ens veiem, com bé dius, hi ha dies que et sents a gust i ha dies que no tant, el teu cos no ha canviat, el que ha canviat és el nostre estat anímic, que pot estar provocat per comentaris de companys o amics.
El que et recomanem és que treballis la teva autoestima, la teva acceptació o estima cap a tu mateixa. En el moment en que acceptis el teu cos i l’estimis tal com és, els comentaris externs no t’afectaran perquè estaràs segura de tu mateixa! Sé que és molt fàcil la dir-ho però fer-ho és més complicat, però hem de fer-ho. Pots començar entenent que l’autoestima no només és el físic, ho és tot. Pot ser que hi hagi alguna cosa del teu cos que no t’agradi tant com d’altres, però potser la teva personalitat t’agrada molt i fa anivellar la balança de l’autoestima! Per altra banda, dir-te que la bona relació amb el menjar és aquella equilibrada, tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos, els necessitem tots! Podem tenir una alimentació saludable sense arribar a l’obsessió i a fer conductes inadequades com les que ens comentes.
Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas