Estic feta un lío...
Bona nit,
No estava segura a qui demanar Consell i per això m'he decidit a escriure-us. Aquest any esta siguent una mica caos amb lo del covid i només han aumentat les meves inseguretats en l'àmbit d'estudis i tambè pel que fa a alguna posible relació amorosa.
Aquest any he començat la Uni i tot i que m'agrada molt la carrera que he escollit em sento molt insegura de si sere capaç d'aprovar els exàmens. No se perquè el fet de estar davant d'un examen i el pensament de no aprovar-lo em paralitza completament. Porto desde principis de curs estudiant moltíssim i tot i així a vegades la por em supera. ¿Que puc fer en un cas així? ¿Com es pot superar aquest sentiment de que no seré capaç de sortir-me'n? Durant el curs vaig fent a poc a poc pero a les èpoques d'examen es imposible treure'm aquest pensament del cap que no soc lo suficientement bona...
Per una altre banda estic estudiant al estranger i he conseguit per sort fer alguns amics. El problema esque hi ha tres nois pels cuals sento alguna cosa però no se exactament que és. Un d'ells viu a la mateixa residència que jo i es molt simpàtic amb mi. El segon va dos cursos per sobre i durant les vacances d'hivern ens em fet molt amics. I l'últim es un dels meus millors amics però viu molt lluny. Estic super confusa perquè mai havia pensat que li podria agradar a més d'una persones a l'hora i tambè perquè no se com em sento de debò. ¿Com se quin es el que de veritat m'agrada? ¿Estic confonent els meus sentiments per a ells? No m'agrada estar en aquesta situació perquè no vull fer mal a ningú i tampoc m'agrada estar sempre pendent de que entre ells es diguin alguna cosa sobre mi. Em fa sentir com si els estigués amagant alguna cosa quan en veritat no surto amb cap d'ells però només pel fet de que se com es senten dos d'ells i jo sense poder decidir-me del tot em fa sentir malament.
Moltisimes gràcies per escoltar-me. Apreció sincerament la vostra ajuda. :))
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos això que et preocupa.
Pel que fa a la teva primera consulta, sobre els estudis, és totalment normal que t’estressis amb els exàmens, li passa a quasi tothom que es pren en serio els seus estudis. El que has d’intentar es que els nervis no s’apoderin de tu i et puguin jugar una mala passada. La millor manera de no angoixar-te davant un examen és ser previsora. Preparar-te esquemes i/o resums amb antelació i que els dies previs als exàmens simplement es tracti de repassar els continguts. I respecte aquests pensaments desagradables, cal que els aturis, una manera que et pot servir és donar-te missatges positius i agradables. Escriu-te notes entre els apunts animant-te, escrivint-te coses boniques...
També és important buscar una estona per fer esport o airejar-te, ja que així apart de sentir-te millor amb tu mateixa, allibrararàs ansietat.
I pel que fa al tema nois, primer de tot cal que siguis sincera amb tu mateixa. El que ens expliques passa més sovint del que t’imagines. A vegades resulta complicat controlar els nostres sentiments i podem trobar-nos que ens agraden o atrauen varies persones al mateix temps.
Quan passa això el millor és no posar-se pressa ni pressionar-se per haver de triar. Pren-t'ho amb calma i de mica en mica, i amb el temps aniràs descobrint quin t'agrada més.
Tot i què la meva recomanació és que et dediquis uns dies a escoltar-te a tu. Observa't i escolta el que et digui el teu cor: amb qui vols estar? Quina persona vols al costat? Amb qui et sents millor?
Pren-te el teu temps, no tinguis pressa per prendre una decisió com aquesta!
Una abraçada!
La Laura Centellas