Ajuda!
Tinc un lio al meu cap increïble.
Tinc l'autoestima molt baixa i no m'agrada el meu cos. Una part de mi m'incita a deixar de menjar, fer esport per cremar el que menjo, etc. Però l'altra part de mi sap que no he de fer això perquè puc acabar molt malament. El problema és que m'estic obsessionant amb el tema i és un no parar. A més a més estic en un grup amb més noies com jo i sé que això no m'ajudarà a sortir, és més, al revés, però no puc evitar-ho. Necessito ajuda però no se com demanar-la. No puc parlar aquests temes amb els meus pares i realment ho passo molt malament cada cop que he de menjar...
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens escrius no et sents a gust amb el teu cos i tens algunes conductes poc saludables per sentir-te millor. En l’adolescència tots tenim l’autoestima que puja i baixa com una muntanya russa, és degut a les nostres emocions i a l’etapa vital que estem vivint. Els canvis corporals propis d’aquesta edat, poden ser que ens
agradin més o menys, que hi hagi coses que no ens agraden tant com d’altres, és normal, a tots ens ha passat. Hem deixat de tenir el cos d’una nena per tenir el cos d’una adulta i ens hem d’adaptar i acceptar. És molt important això que dius, ets conscient que si segueixes per aquest camí no serà bo. Amb això t’estàs demostrant amor cap a tu,  no vols estar malament, no vols patir. Compartir el dolor i els sentiments, ens ajuda a fer-los conscients i a rebaixar el patiment, perquè ho estem expressant i no ens ho estem guardant a dins. Et recomanem que expressis, ja sigui a amigues, a cosins, a germans, a pares, a professors, a qui sigui i amb qui et sentis amb confiança per fer-ho! Si vols parlar-ne amb més calma o per altres vegades, et deixo el contacte de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia.  Actualment, estem oferint un servei gratuït
d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres
(psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Una abraçada!
Andrea Esquerda
La Laura Centellas