perfeccionisme en parella
Hola, primer de tot gràcies per la feina que feu!
Doncs la meva novia i jo tenim bastants malentesos o discussions per coses que em semblen lleus o tonteries, gairebé sempre s’acaba enfadant ella per coses que he fet o dit, que, des de la meva perspectiva, em sembla que no es tan greu com per discutir (com per exemple marxar d’un lloc sense dirli qe no em sentia a gust, interrompre quan parla bastant, o no explicar-li que he començat a fer x cosa perquè m’he olvidat de dir-li).
Jo soc molt sensible i perfeccionista amb mi mateixa i també em com vull que vagi la relació, i a la mínima que té aquests enfadaments amb mi doncs m’autoculpo molt de que no soc suficient per a ella, que no em mereix i normalment em quebro molt arribant a plorar quan en veritat no vull però no ho aguanto i jo penso que quedo com exagerada. Això em passa perquè a vegades penso que el que he fet no esta malament i es com que tinc las sensació de que mira tots els defectes meus en lupa i no puc estar en tot, em frustra. Llavors no sé si realment som perfeccionistes (i per la personalitat oposada que tenim doncs ens passen aquestes situacions tontes i reaccionem com reaccionem) o en veritat el que passa es que una de les dos o les dos som tòxiques i per això estem així...
No m’agrada discutir i de tant en tant em troba alguna cosa i em fot i ja li he dit q a la pròxima m’ho digui amb mes tacte (no es que ho digui molt malament, no insulta però a vegades es queda callada uns minuts, o diu de marxar, o diu algun comentari que no m’agrada però sense ser despectiu) perquè a mi em sona que ja li vaig demanar que ho parléssim assertivament perquè no estic be per temes personals i no vull mes lios. Ella si que m’ha dit que sol ser poc tolerant a coses d’aquestes ja en general, pateix d’estrès i mil coses i de la mateixa manera que jo reacciono plorant, ella reacciona enfadant-se, tenim poc autocontrol però en cap cas ens fem mal ni tampoc les baralles son derivades per fets greus, com gelos, enganys, prohibicions, etc.
Com ho veieu? Exagerem i dins del qe hi cap som així o veieu q hi ha toxicitat? Que podem fer? I que puc fer per no posar-me trista ni autoculparme? Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Totes les persones podem tenir un moment en què la situació se'ns en va de les mans i acabem dient alguna cosa que fereix a l'altra persona. Ara bé, si no hi ha penediment real, si aquest tipus de comportament es repeteix molt sovint, si s'ataca als altres i no es fa autocrítica.... pot ser que aquesta persona no sigui la persona adequada pel nostre benestar.
Una relació sana es detecta de seguida: ens fa sentir bé, ens sentim còmodes per ser tal com som (amb tots els nostres defectes), es preocupa per nosaltres, afavoreix tots els àmbits de la nostra vida (relacions familiars, amistats, aficions, estones a soles...)... i, sobretot, no ens fa mal.
Valora on es troba la teva relació i com et sents. Si et sents culpable sovint... és probable que no sigui una relació sana. Envolta't de les teves persones de confiança i pren una decisió per protegir-te.
Una abraçada!
La Laura Centellas