autostima, gelos? i parella
eii!
volia explicar la meva situació i si em puguessis ajudar em faries un favor:
Explico; soc una nena d’uns 14 i fa uns 2 mesos que tinc parella i de moment estem bé però hi ha una cosa que no m’acaba de convènçer, hi ha una nena a la classe que s’assenta al seu costat i sempre parlen, sobretot per part seva (parella), no he estat mai una persona gelosa no m’agrada ser-ho sincerament, però és extrany perquè sento que potser riu i s’ho passa millor amb ella. Vaig parlar-ho amb ell i li vaig dir el que sentia i em va assegurar que no volia estar amb ella que volia estar amb mi. Però ns no ho acabo de veure, segueix passant el mateix sempre i em va venir el seu millor amic i em va dir “no sé com no t’estas morint dels gelos” i jo ns com interpretar-ho tot. També pot ser un problema meu d’autostima, i m’agradaria que si podeu, em puguessiu donar consells per l’autostima i per com solucionar tot això o simplement el teu punt de vista.
merciii <3
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per explicar-nos el que et preocupa.
Primer de tot, ens agrada llegir que has pogut parlar amb ell sobre aquest tema. En una parella és important poder tenir confiança i poder expressar les pors i preocupacions que tenim. Perquè una relació funcioni, la comunicació i la confiança són elements indispensables.
La veritat es que no hi ha pocions màgiques perquè l’autoestima aparegui de cop i desapareguin els gelos. L’autoestima s’alimenta de mica en mica. En funció del que li donis (elogis o crítiques) faràs que creixi cap a un costat o cap a l’altre. I tu, què li dones? Què li vols donar?
És possible que la teva pròpia inseguretat et pugui jugar males passades, i que quan els vegis junts parlant i rient se t’encenguin les alarmes, però llavors és important detectar aquests pensaments que s’activen de manera automàtica i no posar-los gaire atenció. Centra’t en la vostra relació. I fer el mateix quan el seu millor amic et diu el que et diu, no centrar-te en el que t’està dient, tenir confiança en la teva parella i endavant!
La teva parella ha decidit estar amb tu lliurement. Vol estar amb tu. Confia en això, d'acord?
L'antídot de la gelosia, és la confiança.
Una abraçada!
La Laura Centellas