Esport...
Bones,
des de que va començar aquest nou curs que he decidit fer esport, no per finalitat estètica, simplement per sentir-me bé amb mi mateixa i estar en forma. Des del setembre que uns 5-6 dies a la setmana practico algun tipus de exercici, ja sigui un Workout de 20 minuts del Youtube, anar a fer un vol amb bici, corrent...
Últimament em sento més cansada, i cada cop que faig esport sento que els meus músculs es queixen, per aquest mateix motiu estic perdent la motivació per fer esport. Tot i això segueixo volent fer-ne ja que penso que anava molt bé.
Algun consell? Com ho puc fer per evitar el dolor muscular (faig escalfament i estiraments sempre)? Com puc estar més motivada?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola!! L'únic objectiu de voler fer esport hauria de ser per que et fa sentir bé, t'agrada, et dóna energia, et permet desfogar-te, i sobretot perquè gaudeixes realitzant-lo, mai per finalitat estètica, per obligació o com a mètode compensatori. Fer esport 4-5 dies a la setmana és molt saludable, així permets que el cos pugui descansar un parell de dies a la setmana. Ara bé, tot aquest consum energètic ha d'anar acompanyat d'una alimentació sana i equilibrada. Especialment després de realitzar esport, hauries de recuperar el desgast energètic ingerint algun aliment que et permeti aquesta recuperació de forá en els músculs, que s'han vist ressentits durant la realització d'activitat física. Alguns exemples d'aliments recomanables a ingerir post-entrenament seria: plàtan, yogur amb fruits secs, una torrada, etc. I evidentment estirant després de fer esport. També et poden ajudar dutxes d'aigua calenta i freda (alternant) per millorar la circulació. Tambñe t'ajudarà beure molta aigua abans, durant i després de l'activitat física. Si veus que segueix tot i seguir les indicacions que et donem, seria recomanable anar al pediatra/metge de capçalera per a que et faci una analítica i un examen físic per a comprobar que tot estigui bé i no hi hagi algun dèficit. Gràcies per contactar amb nosaltres i espero que t'hagi servit d'ajuda!
Laia Raventós
La Laura Centellas