Estrés? Autoexigencia? Nervis? Ajuda!
Hola,
Últimament he estat amb molts exàmens i treballs a l'insti i ara després de una setmana de calma tornen a posar mes dates. Això m'està provocant molt estrés perquè necessito treure més de 9 a tot sinó sento que decepciono als meus pares perquè saben que ho puc fer molt bé. Al intentar fer tot això sento que no em puc concentrar i sovint acabo agafant-me uns minuts de descans mirant un rato Netflix, pero no funciona. Dormo 8h pero sento que no són suficients ja que em paso tot el dia cansada, però no se de on treure un espai buit per dormir. Sento que m'autoexigeixo molt perquè em presionó a passar més de 3h estudiant un examen, a Fer els treballs perfectes, duxarme cada dia sense falta, a quedar amb la meva millor amiga mínim un cop per setmana, a mirar la meva sèrie de Netflix, a no menjar més del compte i controlar tot el que menjo, a SER PERFECTA perquè sinó sento que no he donat tot el de dintre meu i que no valc la pena. Sento que sinó ho faig tot bé la gent em criticara i no conseguiré mai la companyia de ningú.
També sento mals de cap repentins que a l'estona de estar sense fer res , també tinc la necessitat de estsr fent algo amb les mans i quan no tinc res em peto els dits, vici que abans tenia i havia superat, també m'agafa mal de panxa i mal de esquena que al agafar-me un moment de calma desapareixen màgicament, es podria considerar un mal psicològic?
Gràcies per aquest apartat on poder deixar tot això, només de escriure això em sento millor però un mal de cap i de esquena han aparegut, espero que em pogueu ajudar.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per compartir amb nosaltres els teus sentiments. A vegades, el fet d’expressar com ens sentim és totalment alliberador, i d’aquesta manera alleugerim el pes de la motxilla.
Amb tot el que ens expliques, amb tot el que et fa mal al cos, potser hauries de comentar-ho a la teva família i demanar ajuda professional perquè et puguin fer una bona valoració i et donin les pautes i les eines que necessites.  Quan parlis amb la teva família explica’ls com et sents, que fas el que pots i que sents molta pressió perquè no saps si podràs aconseguir el que ells esperen de tu
La teva exigència fa que no et permetis cap tipus d'error i això no és sa. L'ésser humà no és una màquina, no pot estar 100% concentrat ni pot tenir una eficàcia del 100%. Per tant, és important que puguis fer-te un horari REALISTA, que inclogui estones lliures, estones d'estudi i estones per "si de cas".
Nosaltres seguim aquí. Una abraçada!
La Laura Centellas