VULL AJUDAR A LA MEVA AMIGAI NO SE COM
HOLA,EL CAS ES QUE VULL AJUDAR A UNA AMIGA PERO NO SE COM,EM VA EXPLICAR QUE MENJAVA SENSE CONTROL I QUAN ACABAVA DE MENJAR ES FICAVA ELS DITS PER VÒMITAR TOT EL QUE HAVIA MENJAT.HO VAM PARLAR I EM VA DIR QUE QUAN MENJAVA NO MENJAVA PERQUÈ EL ESÓMAC LI DEIA SINO PERQUÈ EL SEU CAP LI DEIA I QUAN M'HI VA DIR EM VAIG QUEDAR DE PEDRA I NO SABIA COM AJUDAR-LA.ELLA SOSPITA QUE TE ANSIETAT.I VALTRES QUE EN PENSEU?PERDO PER LES MOLÈSTIES
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consutar i explicar-nos el que et preocupa. Pel  que ens expliques, estàs preocupada per una amiga teva perquè no té una relació sana amb l'alimentació i té actituts poc saludables. Fas molt bé d'haver donat aquest primer pas. La teva amiga de ben segur ho estarà passant molt malament i necessita a les seves amigues al seu costat. Tot i que potser estigui més distant, enfadada i us respongui malament, no dubteu que no ho fa a propòsit, és el seu malestar intern. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar-li suport i recolzament. Amb el que ens has escrit no podem saber què és el que està passant, però les conductes que està tenint amb el menjar no són saludables.  Et facilitem algunes senyals que ens poden fer pensar que alguna cosa no va bé: Quan comença a fer canvis en la seva manera d’alimentar-se sense un motiu aparent. Quan parlem de temes relacionats amb el menjar o amb el pes, s’enfaden o intenten cambiar de tema. Pot ser que veiem que la persona està més prima, una mica pàl·lida i dèbil. Segurament estarà més cansat/ada, inclòs a vegades pot marejar-se perquè li falta energia. Moltes vegades deixen de fer plans i activitats que abans els agradava, sobretot relacionats amb el menjar: sopars d’aniversari, les crispetes al cinema, etc. S’aïllen dels seus amics, es mostren més irritables i estan sensibles a qualsevol comentari.  Estigues al seu costat,  acompanya-la, dona-li suport. Li pots dir que la vols ajudar i la pots acompanyar en el camí, però al final el camí l'ha de fer ella. I és molt  important demanar ajuda a un adult que sàpiga que fer en aquests casos.  La teva amiga no es recuperarà d'un d'un dia per l'altre, necessita ajuda professional. I si va passant el temps i no es fa res al respecte, pot acabar en un estat molt greu de salut. Així que no et rendeixis, com amiga tens un paper molt important. Moltes gràcies per contactar i esperem que t'hagi sigut d'ajuda. Una forta abraçada!
La Laura Centellas