Doncs mireu, us vaig a explicar una mica resumit la meva mala relació amb el menjar.
Jo des de els 3-4 anys aprox. que no menjo ni fruita, ni verdura, ni peix, ni llegum. No se ni pk escric perque com tothom, no m’entendreu pero bueno.
La questió és que no és que no m’agradi, és algo psicològic, em fa fàstic, aquestes 4 coses no poden entrar a la meva boca. Val i ara direu que s’ha de fer un esforç no se que, creieu-me que no és tant fàcil.
He anat a mil psicòlegs i psiquiàtres i ningú ha pogut fer res.
Val i clar, a mi m’agradaria menjar de tot normal, com una persona normal, poder anar a qualsevol lloc sense patir pel menjar, i sobretot, no esta pendent cada dia de la meva salut, perque porto així desde fa com 10 anys.
I creureu que el problema és de ma mare i no, ella am principi si que era la típica de que si no menges això no menges res, fins que es va donar compte que això no m’afectava ni em feia menjar-ho, que al final si no em donava carn, pasta i tot el que si q menjo, m’acabaria morint de veritat, i es perdre forces per res sinó.
I clar això m’agradaria solucionar-ho pero és bastant impossible.
La questió és que aquest fet m’ha portat a altres problemes relacionats amb el menjar.
Primer de tot que com que sempre menjo el mateix (carn, pasta...) m’acabo com avorrint del menjar i mai tinc gana. He perdut les ganes de menjar.
I l’altre cosa és el tema que em va a temporades de no menjar x aprimar, pero bueno això al final és x sentir-te bé amb tu mateixa aixi que.
Gràcies x tot enserio, espero respostes!!
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Aquesta situació que ens expliques ja fa anys que t'acompnaya i t'està generant molt malestar. És normal que, si cada dia menges el mateix perquè no t'agraden altres aliments, relacionis el menjar amb avorriment. Nosaltres som psicòlogues, ens sap greu, però no podem ajudar-te amb quins aliments, o què has de fer per no sentir rebuig a aquests aliments. El que si que et podem ajudar és a sentir-te bé amb tu mateixa. Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. Accepta't i estima't. Una abraçada!
La Laura Centellas