No sé que em passa
Hola, sóc una noia de 16. Ja fa més d’un any que no em veig gens bé amb el meu cos i el meu pes és uja muntanya russa. Després de la quarentena em vaig descontrolar amb el menjar i vaig pujar 1,5 kg. A l’estiu, però, els vaig tornar a baixar, i fins i tot vaig arribar a pesar menys que inicialment. Va ser cao a l’octubre quan em van començar a agafar “atracones” i no em podia controlar. Ho estava passant realment malament. Al cap d’unes setmanes vaig començar a vomitar després d’aquests episodis però era una cosa bastant puntual. Mica en mica es va anar convertint en una necessitat. Des de llavors que passo setmanes millors i pitjors. La pandèmia i el batxillerat no hi ajuden. Avui he vomitat dos cops i em sento fatal.
No sé que puc fer per tornar al meu pes inicial (ara he augmentat i em sento fatal), i per deixar de pesar-me 40 cops al dia. Em fa por demanar ajuda perquè no estic per sota del meu pes i tinc por de que els meus pares s’enfadin o es preucupin molt. Tampoc vull que es gastin més diners per mi.
Què en penseu? Com puc millorar (no vull explicarho, tinc massa por i crec q ho puc solucionar sola..🙏🏻)
Laura Centellas

Hola!!
Primer de tot gràcies per contactar amb nosaltres.  És comú que a l’adolescència hi hagi inseguretats amb el propi cos, però que pugis 1,5kg de pes no és descontrolar-se amb el menjar. Ja has vist lo ràpid que els vas baixar... Ara bé, si parles d’afartaments, s’hauria de mirar que entens tu per un afartament i quant de menjar ingereixes per tal que el consideris així. Deuries estar-ho passant molt malament .... Però arribar al bucle afartaments-vòmits és molt perillós per la salut, sobretot si pel que comentes tenies la necessitat de fer-ho. Com bé tu dius, batxillerat i pandèmia no són una bona combinació...i si s’ajunta amb l’adolescència i aquestes inseguretats amb el cos, encara menys.
Jo et diria que no t’obsessionis pel teu pes, sinó que miris per cuidar i construir una bona autoestima. DEMANA AJUDA als teus pares, i si no ets capaç perquè t’és impossible, diga-ho abans a una amiga de confiança que t’animi a demanar ajuda i t’acompanyi en aquest camí, o algun profe amb el que tinguis confiança i et pugui ajudar. Però lo important és deixar-te ajudar i començar a respectar-te a tu mateixa. Fora comparacions, pressió pel pes, control de la bàscula (treu-la!).
La teva salut està per sobre de tot. No et preocupis pel que pensin els teus pares ni per preocupar-los a ells. T’estimen i faran el que sigui per ajudar-te i que estiguis sana.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada bonica!
La Laura Centellas