IMPORTANT
Hola!
Resulta que tinc una qüestió que fa molt de temps que em persegueix:
No m' agrada el meu físic a nivell corporal i quan vaig al metge també em diu que estic una mica per sobre del meu pes ideal, el problema és que els meus pares no em deixen ni fer dieta ni fer exercici per tractar de donar una mica de forma al meu cos i baixar una mica de pes.
Jo no vull deixar de menjar ni res per l' estil però si he de continuar així la meva autoestima baixarà més del que ja està i m' ho plantejaré, tot hi que sigui de forma subtil, he de fer alguna cosa per que crec que no puc soportar més aquest odi que jo mateixa em dono.
Que podría fer?
Laura Centellas

Hola! Primer de tot gràcies per comptar amb nosaltres.
Pel que comentes, tens inseguretats amb el teu cos. És molt comú a l’adolescència, però no hi ha un pes ideal sempre i quan estiguis en un normo-pes segons la teva alçada i edat. I com et dic, a no ser que tinguis molt de sobrepes, no és recomanable començar a fer dietes si no ho necessites ja que et pots arribar a obsessionar i posar en risc la teva salut. L’esport, sempre i quan sigui amb moderació, és salut i hauriem de poder realitzar activitat física quasi bé cada dia, permetent al cos descansar un parell de dies a la setmana. L’autoestima no hauria de variar en funció del teu pes...Has de respectar-te i acceptar-te tal com ets, sense que un número a la bàscula et condicioni. Parlar de odi és una paraula molt forta i que perjudica la forma de veure’t a tu mateixa. Respecta’t, no et pressionis, no et comparis. Construeix una bona relació amb tu mateixa des de l’estima, l’amor, construeix bones relacions, sanes....En general ACCEPTA’T i CUIDA’T! És la única manera de tenir una bona autoestima. El pes no hauria d’influenciar.
Espero haver-te ajudat, una abraçada!!
La Laura Centellas